Jaki statyw do aparatu najlepszy? Ranking TOP12 ze statywami fotograficznymi! [Poradnik]

Astronomia: Sprzęt obserwacyjny 75 0

Statyw przeznaczony do stabilizacji aparatu to niezbędne narzędzie dla profesjonalnego fotografa, dzięki któremu może on odkrywać różnorodne style oraz poszerzać możliwości twórcze, doskonaląc przy tym technikę i swój warsztat pracy – zarówno podczas robienia zdjęć, jak i w czasie filmowania. Z korzyści wynikających z posiadania takiego stabilizatora chętnie czerpią również amatorscy pasjonaci fotografii, w tym entuzjaści obserwacji przyrody i nocnego nieba w warunkach niedostatecznego oświetlenia.

Wybór konkretnego statywu do naszego aparatu może się okazać dość trudnym i skomplikowanym zadaniem, biorąc chociażby pod uwagę, jak wiele różnych typów i możliwości mamy do wyboru. Z jednej strony statyw to bardzo proste narzędzie zapewniające stabilność urządzenia wykorzystywanego do fotografowania, gdy używamy go w wymagających warunkach.

Z drugiej strony przy wyborze statywu bierze się pod uwagę wiele istotnych czynników i kryteriów:

  • Jak wysoki i stabilny powinien być?
  • Jaka powinna być jego waga?
  • Jaki maksymalny ciężar może utrzymać?
  • Ile powinniśmy przeznaczyć na zakup statywu fotograficznego?

To tylko niektóre z pytań, które mogą pojawić się, gdy zastanawiamy się nad jego zakupem.

Stając przed koniecznością wyboru możliwie jak najlepszego statywu do aparatu fotograficznego warto skorzystać z podpowiedzi oraz wskazówek, które pozwolą określić nasze potrzeby i wymagania co do samego sprzętu. Polecamy również zapoznać się z poniższymi zestawieniami i poradnikiem zakupowym.

Jakie informacje znajdziemy w publikacji?

Statywy do aparatu – Ranking 12 najlepszych

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]

Prezentujemy statywy na aparaty fotograficzne, które są najchętniej kupowane. Zestawienie obejmuje TOP12 modeli.

9 #  Canon HG-100TBR, 4157C001

Canon HG-100TBR, 4157C001 Najniższa Cena Online Statyw z pilotem Canon HG-100TBR Statyw Canon HG-100TBR znamionuje się minimalnymi wymiarami i kompaktową konstrukcją. Ma bezprzewodowy pilot Canon BR-E1, który zezwala na sterowanie migawką, rozszerzaniem, nagrywaniem filmów oraz punktami AF z określonej odległości. Akcesoria Canon Uchwyt Canon HG-100TBR należy do kategorii akcesoriów Canon i niemało przydatnych funkcji. Dzięki niemu można ustabilizować obraz w trakcie pracy z ręki oraz z pozycji statywu. Dodatkowym wspaniałym rozwiązaniem jest bezprzewodowy pilot BR-E1, który załączony jest do zestawu. Pilot Canon BR-E1 mnóstwo przydatnych funkcji, co udoskonala komfort pracy. oszałamiający kąt widzenia Uchwyt statywowy Canon HG-100TBR pozwala ustawiać aparat fotograficzny w bezpieczny sposób i pod ulepszonym kątem z myślą o nagrywaniu videoblogów. Obrotowa i odchylana głowica Tripod Canon zezwala na rozciągliwą pracę dzięki obrotowej i odchylanej głowicy, którą można zablokować w przeróżnych położeniach i pod zadanym kątem. Wyjątkowo przydatne jest to do wideoblogów co nadaje spektakularności ze względu na najróżniejsze ujęcia. Dodatkowo sprężystość statywu Canon pozwala na ustawianie zewnętrznego mikrofonu w przeróżnych pozycjach, tak by nagrywany materiał miał jak najkorzystniejszą jakość. Kompaktowość Dzięki lekkiej konstrukcji i wygodnej obsłudze uchwyt Canon HG-100TBR zezwala na rejestrowanie ulepszonej jakości materiału i zdalną obsługę przy czasie pracy akumulatora wynoszącym nawet 10 000 godzin. idealny dla twórców filmowych Statyw Canon swoje przeznaczenie wyszuka w videoblogach, filmach, filmach dokumentalnych. Przy jego pomocy można uzyskać wyjątkowe ujęcia i kadry. Lekki i fachowy pakiet tworzony został z myślą o kompaktowych aparatach bezlusterkowych tak żeby stworzyć jak najistotniej lekki, a zarazem mistrzowski pakiet. Statyw Canon HG-100TBR posiada zgodność z aparatami cyfrowymi Canon takimi jak: Canon typu Canon PowerShot G5X Mark II, Canon PowerShot G7X Mark III, aparat cyfrowy Canon EOS M200, bezlusterkowiec Canon EOS M50, bezlusterkowiec Canon EOS M6 Mark II, a także aparat cyfrowy Canon EOS M50 Mark II.
  • Producent Canon 

Zastosowanie statywu fotograficznego

  • zwiększenie ostrości i głębi zdjęć, trzymając aparat nieruchomo w warunkach słabego oświetlenia podczas korzystania z długich czasów otwarcia migawki;
  • ustawienie ciężkiego sprzętu fotograficznego, takiego jak np. długie teleobiektywy;
  • polepszenie jakości zdjęć, przy utrzymaniu niskiej czułości ISO aparatu;
  • kontrolowanie kompozycji poprzez precyzję kadrowania;
  • wykonywanie zdjęć HDR i panoramicznych, które wymagają dokładnie takiego samego kadrowania i precyzji;
  • fotografowanie obiektów nocnych, takich jak Księżyc, planety, gwiazdy itp., a także wykorzystanie światła zastanego do fotografii krajobrazu i architektury;
  • tworzenie autoportretów za pomocą timera aparatu;
  • fotografowanie maksymalnych zbliżeń kwiatów, owadów, ptaków itp., przy zachowaniu możliwie jak najlepszej ostrości detali;
  • fotografowanie pod bardzo niewygodnym w przypadku obsługi ręcznej kątem;
  • nagrywanie filmów wolnych od wibracji lub płynne obracanie i pochylanie w czasie nagrywania video.

Wybieramy tani statyw do aparatu

Jeżeli potrzebujemy statywu na potrzeby stabilizacji obrazu telefonu, prostej i małej kamery, albo taniego aparatu cyfrowego, wówczas z powodzeniem możemy zainteresować się budżetowymi statywami fotograficznymi, które są oferowane w kwocie kilkunastu lub kilkudziesięciu zł. Nie jest to rozwiązanie rekomendowane na potrzeby wykorzystywania go przy mocowaniu ciężkiego i drogiego sprzętu – przede wszystkim ze względu na zastosowane materiały wykonania (chociażby konstrukcja z tworzywa sztucznego), niewielką wagę statywu, ograniczone możliwości ich wykorzystania itp. Zalecane jest stosowanie zasady 1/3 – jeżeli nasz aparat lub kamera mają wartość około 300 zł, wówczas powinien wystarczyć nam statyw oferowany w cenie do 100 zł.

Gdzie zatem sprawdzi się budżetowy statyw do aparatu? Przede wszystkim przy korzystaniu z niego w komfortowych warunkach domowych, przy bardzo dobrej bezwietrznej pogodzie, najlepiej taki wyposażony w poziomicę. Tanie uniwersalne statywy i mini statywy do dobry sprzęt do nauki i rozwijania swoich umiejętności w fotografowaniu i filmowaniu – nie tylko przy pomocy telefonu, ale również podstawowego aparatu cyfrowego.

[TOP7] Najtańsze Statywy do aparatu [Ranking]

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]

Prezentujemy proponowane bardzo tanie propozycje statywów na aparaty fotograficzne, z modelami uszeregowanymi rosnąco wg ceny (od najtańszych).

4 #  Kostka do statywu star 55-63 marki Hama

Kostka do statywu star 55-63 marki Hama Najniższa Cena Online This has been designed to work specifically for use with the Hama Star 61, 62 i 63 Series of Compact Camera tripods. This Quick Release Plate with a 6.4 mm/1/4" oraz aplikacjami obsługującymi architekturę and a Video locating pin is not Simply something to replace one that has been Lost or misplaced during a Trip. It is also an exceptionally useful Accessory that allows a photographer or photographers to have a Number of Cameras with these attached Ready to be attached to the Star 61, 62, 63 Tripod of your choice AS required. On a Holiday this is a great way to Save baggage żeby Sharing 1 Tripod between a Number of People and Simply having spare Quick Release Plates, One for each Camera that may be used. There is no more Time consuming unscrewing and screwing of the Camera Numer artykułu: przybliżone rozmiary: [szer./wys the Plate, losing Time and perhaps that Shot of a Lifetime. Simply slot the Second Camera Numer artykułu: przybliżone wymiary: [szer./wys the Tripod, Lock IT into place and off you go to Take more pictures, perhaps having replaced a karmienia Camera with a Video or VICE Versa. If you Own one of these Hama Star 61, 62-lub 63-tripods, can you really afford not to have at least one spare Quick Release Plate in your na sprzęt Bag? wymiary: 60 x 50 mm Weight: 36 G Mount: 1/4" (6.4 mm) Model: Funkcja Quick Connect For EASE of Cameras zmieniającym się on your Tripod Allows more than one Camera to be used with a Tripod
  • Producent Hama 

6 #  Statyw HAMA STAR 05 - darmowy odbiór osobisty!

Statyw HAMA STAR 05 - darmowy odbiór osobisty! Najniższa Cena Online Głowica obrotowa 3D zezwala na rewelacyjne ustawienie aparatu / kamery do wykonywania zdjęć poziomych i pionowych. Płytka do prędkiej wymiany kamery. Statyw „Star 5“. Statyw Foto/ Video. Głowica statywu 3-D, poziomica i kostka. Możliwość płynnej regulacji wysokości kolumny środkowej statywu. Gumowe stopki. Profil nóg statywu: 16,8 mm. Wysokość statywu złożonego: 36,5 cm. -Wysokość rozłożonego statywu: 106,5 cm. Waga: 520 g. W komplecie torba.cechy:SimpleXMLElement Object ( [UDX.ELECTRO.PROMOTION_TEXT] => SimpleXMLElement Object ( ) [UDX.ELECTRO.TECH_DETAILS] => - Głowica statywu: Głowica 3D - Maksymalne obciążenie: 500 g - Materiał: Aluminium - Noga statywu: 4-częściowy (3x rozciągany) - Uchwyt: Brak - Urządzenie niwelujące: Tak - W zestawie torba: Tak - Maks. Grubość profilu: 16,8 mm - Regulacja wysokości kolumny środkowej: Ręcznie regulowana kolumna środkowa - Waga: 520 g - Kolor: Szampański - zastosowanie: Foto/Video 3D [UDX.ELECTRO.DELIVERY_SCOPE] => 1 statyw 1 torba [UDX.ELECTRO.USE_CASE] => SimpleXMLElement Object ( ) [UDX.ELECTRO.WARRANTY] => 24 [UDX.ELECTRO.LAST_MODIFICATION] => 16.05.16 [UDX.ELECTRO.BRAND_NAMEREF] => Hama [UDX.ELECTRO.STOCK_IDREF] => 16 [UDX.HAMA.ARTICLETYPEGROUP_NAMEREF] => Monopods & Tripods [UDX.HAMA.ARTICLETYPE_NAMEREF] => Statyw z głowicą [UDX.HAMA.FEATURES] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.FEATURE_REF] => Array ( [0] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Głowica statywu [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Głowica 3D ) [1] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => odcień [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Szampański ) [2] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Maks. Grubość profilu [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => 16,8 mm ) [3] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Maksymalna wysokość [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => 106,5 cm ) [4] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Maksymalne obciążenie [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => 500 g ) [5] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Materiał [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Aluminium ) [6] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Min. Wysokość [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => 36,5 cm ) [7] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Noga statywu [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => 4-częściowy (3x rozciągany) ) [8] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Pasmo [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => 1/4" (6,4 mm) ) [9] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Regulacja wysokości kolumny środkowej [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Ręcznie dostosowywana kolumna środkowa ) [10] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => kolekcja [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Star 5 ) [11] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Uchwyt [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Brak ) [12] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Urządzenie niwelujące [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Tak ) [13] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => W pakiecie torba [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Tak ) [14] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => Waga [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => 520 g ) [15] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => zastosowanie [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Foto ) [16] => SimpleXMLElement Object ( [UDX.HAMA.ATTRIBUTE_NAMEREF] => użycie [UDX.HAMA.VALUE_NAMEREF] => Video 3D ) ) ) )
  • Producent Hama 

Wybieramy zaawansowany statyw do aparatu

W pełni profesjonalne statywy fotograficzne to wydatek rzędu kilku, a nawet przeszło kilkunastu tysięcy zł. To w zasadzie zaawansowany system stabilizacji aparatu, dzięki czemu uzyskujemy doskonałe wsparcie urządzenia, zapewniając sobie bardzo wysoki komfort operowania obrazem w trakcie robienia zdjęć i filmowania.

W statywach do aparatu z wyższej półki mamy masywną, stabilną i wykonaną z odpowiednich jakościowo materiałów obudowę, z licznymi udogodnieniami i rozwiązaniami wpływającymi na jakość fotografowania. Nogi oraz głowica mogą być wykonane z aluminium lub stali nierdzewnej. Nowoczesne i w pełni profesjonalne platformy statywowe pozwalają z reguły na montaż sprzętu fotograficznego o wadze przynajmniej do 25 kg (niekiedy nawet i więcej).

[TOP7] Najdroższe Statywy do aparatu [Ranking]

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]

Prezentujemy proponowane bardzo drogie propozycje statywów na aparaty fotograficzne, z modelami uszeregowanymi malejąco wg ceny (od najdroższych).

4 #  Panasonic DC-G100V Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100 + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + Statyw DMW-SHGR1 (4K 30p/FHD 60p), czarny

Panasonic DC-G100V Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100 + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + Statyw DMW-SHGR1 (4K 30p/FHD 60p), czarny Najniższa Cena Online DC-G100V Nowa jakość treści Wysoka jakość obrazu i dźwięku połączona z prostą obsługą i kompaktową, użyteczną obudową. To jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy (DSLM) stworzony z myślą o twórcach. Funkcje Wypróbuj aparat zaprojektowany specjalnie dla twórców. Ten kompaktowy komplet ma wszystko. Nieprzeciętna jakość wideo 4K/30p i FHD/60p. Przystępne nawiązywanie połączenia ze smartfonem. Funkcje kreatywne. Zabierz go wszędzie i używaj, kiedy chcesz! Filmowanie w ruchu — bez poruszenia. Każdy miłośnik podróży rejestruje sporo tworzyw w miejscach, które odwiedza. Dlatego wyposażyliśmy model LUMIX G100 w 5-płaszczyznowy system HYBRID I.S.* W połączeniu z obiektywem LUMIX G zagwarantuje on wspaniałą stabilność obrazu w trakcie pracy. Funkcja rozpoznawania twarzy pozwala na nagrywanie atrakcyjnych tworzyw dźwiękowych. Wewnętrzny mikrofon obsługuje technologię OZO Audio producenta Nokia. Dzięki rozpoznawaniu twarzy zasięg i kierunek nagrywania są samoczynnie dostosowywane, tak aby uzyskać fantastyczny dźwięk bez zewnętrznego mikrofonu. Wszystko wyraźne — Twoja twarz i tło. Tryb selfie wideo sprawdza się wspaniale. Samoczynnie utrzymuje ostrość twarzy i tła w trakcie nagrywania. Pomysłowe uatrakcyjnianie materiałów na wideoblog. Wyraź siebie, korzystając z ciekawych efektów! W rozdzielczości FHD można użyć maksymalnie 4-krotne spowolnienie tempa nagrywania i maksymalnie 8-krotne jego przyspieszenie, co potęguje efekt dramatyczny, komediowy czy także inne zamierzone wrażenia. Dowolnie komponuj kadry. Monitor można obrócić o dowolny kąt w zakresie 180°, co nadzwyczajnie się sprawdza w sytuacji filmowania siebie w trybie autoportretu. Rejestrowanie pod wielkim i nieznacznym kątem? To żaden problem. Dzięki rozdzielczości 1840 tys. Punktów obraz jest nadzwyczajnie widoczny choćby w jasnym świetle słonecznym. Szereg przydatnych funkcji usprawnia nagrywanie tworzyw video. Funkcjonalne funkcje ułatwiające pracę videoblogerów. Funkcja pionowego nagrywania filmów idealnie nadaje się do nagrań odtwarzanych na smartfonach. Dzięki wskaźnikowi ramkowemu REC wiemy bez wątpienia, czy w danym momencie nagrywamy, czy nie. Wspaniała jakość obrazów o rozdzielczości 20,3 MP. Szeroka matryca MOS bez filtra dolnoprzepustowego. Nieszablonowy obiektyw z serii LUMIX G. A efekty? nieprzeciętna jakość obrazu w bezlusterkowym aparacie cyfrowym (DSLM) i pokaźnie więcej. Łatwe przesyłanie fotografii na smartfon. Starczy tylko nacisnąć przycisk wysyłania obrazu (smartfon) i gotowe. Komunikację zapewnia parowanie w technice Bluetooth®. Wykonuj ujęcia za pomocą tego niewiele znaczącego akcesorium, zachowując swobodę poruszania się. To uchwyt. To statyw. To DMW-SHGR1*. Niepokaźne i lekkie akcesorium do realizowania ujęć w ruchu lub z znacznej odległości. Jest wyposażone w przyciski nagrywania, zatrzymywania nagrywania, migawki i uśpienia. Specyfikacja kanon systemu Mikro Cztery Trzecie 20,3 megapiksela Stabilizacja Hybrid I.S. W 5 osiach (stabilizator obrazu) OZO Audio Funkcja nagrywania wideo 4K V-Log L Wyświe...

5 #  Manfrotto statyw 161Mk2 B SUPER PRO (8024221045710)

Manfrotto statyw 161Mk2 B SUPER PRO (8024221045710) Najniższa Cena Online MN161MK2B SUPER PRO to wyjątkowo wytrzymały, ciężkinajczęściej najwyższy ze statywów Manfrotto. Jego udźwig wynosi aż 20 kg, a więc nadzwyczajnie stanie na wysokości zadania nawet z szczególnie ciężkimi aparatami studyjnymi. Maksymalna wysokość statywu to aż 267 cm. Statyw wytwarzany pozostał z aluminium i składa się z 3 sekcji. Przekłada się to na jego wagę, wynoszącą aż 9 kg. Niezaprzeczalnie należy więc do statywów studyjnych. Właściwości podkreślające statyw MN161MK2B SUPER PRO niezrównana dotąd wysokość MN161MK2B SUPER PRO to najwyższy na rynku statyw pod aparaty. Jego wysokość przy wysunietej kolummie centralnej to aż 265 cm. Przy schowanej kolumnie ma natomiast aż 242 cm. Co atrakcyjne, mimo, iż maksymalna wysokość statywu jest tak ogromna, jego mała wysokość to wyłącznie 44 cm. Udźwig aż 20 kg Udźwig tego statywu to aż 20 kg. Dzięki temu może byc stosowany z aparatami wielkoformatowymi, średnioformatowymi albo małoobrazkowymi z bardzo ciężkimi obiektywami. Kolumna centralna z przekładnią zębatą Kolumna centralna podnoszona jest przez samohamowny mechanizm ślimakowy poruszany korbką. Pozwala to na komfortowe dostosowywanie wysokości a także zabezpiecza przed nagłym opadnięciem. Dowolnie regulowany kąt rozstawu nóg Nogi statywu są usztywnione teleskopowymi wspornikami, które powiększając stabilność równocześnie ustawianie i zablokowanie indywidualnie kąta rozstawu każdej z nóg. Nogi zakończone gumowymi stopkami typowym wyposażeniem są gumowe stopki z wysuwanymi metalowymi kolcami. Taka kombinacja zezwala na zachowanie stabilności w każdej sytuacji, niezależnie od podłoża. Średnica nóg w mm: 40, 35, 30. Choćby 10 lat gwarancji towar objęty jest 24 miesięczną gwarancją, jednak może być ona przedłużona do 10 lat po rejestracji na stronie polskiego dystrybutora. Dopełniające źródła informacji Różnice w poszczególnych seriach O firmie Manfrotto Szybkozłączki w statywach Manfrotto Jak czytać oznaczenia w prod. Manfrotto Katalog towarów Manfrotto Opis poszczególnych kolekcji statywów

6 #  Panasonic DC-G100DV Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100D + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + Statyw DMW-SHGR2 (4K/30p i FHD/60p, USB typu C), DC-G100DVEGK

Panasonic DC-G100DV Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100D + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + Statyw DMW-SHGR2 (4K/30p i FHD/60p, USB typu C), DC-G100DVEGK Najniższa Cena Online DC-G100DV Nowa jakość treści Wysoka jakość obrazu i dźwięku połączona z prostą obsługą i kompaktową, ergonomiczną obudową. To jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy (DSLM) stworzony z myślą o twórcach. Funkcje Wypróbuj aparat zaprojektowany specjalnie dla twórców. Ten kompaktowy zestaw ma wszystko. Wyśmienita jakość wideo 4K/30p i FHD/60p. Łatwe podłączenie smartfona i ładowanie przez złącze USB rodzaju C. Funkcje kreatywne. Zabierz go wszędzie i używaj, kiedy chcesz! Wszystko wyraźne — Twoja twarz i tło. Tryb selfie video sprawdza się wyśmienicie. Automatycznie utrzymuje ostrość twarzy i tła w trakcie nagrywania. Kręć bardziej kreatywne filmy. Wyraź siebie, korzystając z niebanalnych efektów! W rozdzielczości FHD można zastosować maksymalnie 4-krotne spowolnienie tempa nagrywania i maksymalnie 8-krotne jego przyspieszenie, co potęguje efekt dramatyczny, komediowy czy też inne zamierzone wrażenia. Szereg przydatnych funkcji usprawnia nagrywanie tworzyw video. Praktyczne funkcje usprawniające filmowanie. Funkcja pionowego nagrywania filmów genialnie nadaje się do nagrań odtwarzanych na smartfonach. Dzięki wskaźnikowi ramkowemu REC wiemy bez dwóch zdań, czy w danym momencie nagrywamy, czy nie. Funkcja rozpoznawania twarzy umożliwia nagrywanie ciekawych materiałów dźwiękowych. Wewnętrzny mikrofon obsługuje technologię OZO Audio firmy Nokia. Dzięki rozpoznawaniu twarzy zasięg i kierunek nagrywania są samoczynnie regulowane, tak aby uzyskać fantastyczny dźwięk bez zewnętrznego mikrofonu. Przystępne przesyłanie zdjęć na smartfon. Starczy tylko nacisnąć przycisk wysyłania obrazu (smartfon) i gotowe. Dzięki parowaniu Bluetooth® jest to bardzo proste. Wykonuj ujęcia za pomocą tego niewiele znaczącego akcesorium, zachowując swobodę poruszania się. To uchwyt. To statyw. To DMW-SHGR2*. Śladowe i lekkie akcesorium do wykonywania ujęć w ruchu lub z dużej odległości. Jest zaopatrzone w przyciski nagrywania, zatrzymywania nagrywania, migawki i uśpienia. Specyfikacja standard systemu Mikro Cztery Trzecie 20,3 megapiksela Stabilizacja Hybrid I.S. W 5 osiach (stabilizator obrazu) OZO Audio Funkcja nagrywania wideo 4K V-Log L ekran o luźno ustawianym kącie i rozdzielczości 1840 tys. Punktów Wizjer LVF (Live View Finder) OLED o rozdzielczości 2360 tys. Punktów USB typu C Wi-Fi świetna jakość nagrywania wideo 4K/30p i FHD/60p w praktycznej, kompaktowej obudowie. Stabilizacja Hybrid I.S. W 5 osiach — nowy system stabilizacji obrazu połączony z O.I.S. I E.I.S. Unikatowa jakość dźwięku — OZO Audio firmy Nokia i pięć trybów nagrywania dźwięku. Nietrudne przesyłanie zdjęć na smartfona poprzez Wi-Fi i Bluetooth®. Ładowanie poprzez USB (USB rodzaju C) rozmiar i masa Wysokość 83.1mm Szerokość 115.6mm Głębokość 54.2mm Masa 346g rozmiary przy zalecanym typie podstawy. Daj się zainspirować Aparat LUMIX G DC-G100D z USB typu C i uchwytem statywu DMW-SHGR2

7 #  Manfrotto 502am, 3 sekcje, aluminium, głowica 502a (mvk502am-1) (8024221621266)

Manfrotto 502am, 3 sekcje, aluminium, głowica 502a (mvk502am-1) (8024221621266) Najniższa Cena Online Przeznaczenie zestawu Manfrotto MVK500AM MVK502AM-1 to zestaw zawierający wytrzymały, 3 sekcyjny statyw video MVT502AM i wytrzymałą głowicę z półkulą MVH502A. Wyśmienicie spełni oczekiwania w przenośnych użyciach wymagających jednocześnie obszernej wytrzymałości. Pakiet ten może być użytkowany jednocześnie z kamerami jak i lustrzankami z możliwością filmowania. Maksymalne obciążenie zestawu to 7 kg, natomiast udźwig samego statywu to aż 15 kg. Właściwości statywu 502AM nieszablonowa lekkość Model 502AM należy do szczególnie lekkich statywów video. Jego waga to niespełna 2 kg, dzięki temu znakomicie sprawdza się jako statyw przenośny. Nawet w połączeniu z głowicą jest nietrudny w transporcie. Perfekcyjnie sprawdzi się więc w każdej sytuacji gdzie ważna jest mobilność. Małe wymiary Manfrotto 502AM oprócz minimalnej wagi wyróżniająniewiele znaczące wymiary. Długość po złożeniu to wyłącznie 61 cm. To dodatkowy plus mający wpływ na nietrudne transportowanie. Uniwersalność Połączenie wysokiej wytrzymałości z mobilnościa pozwala na używanie statywu równocześnie jako rozwiązania przenośnego jak i stacjonarnego. Statyw staje się więc wyjątkowo uniwersalny. Podwójne nogi Statyw składa się z 3 sekcji, z której każda ma podwójne nogi. Pozwoliło to na uzyskanie niezwykle wielkiej wytrzymałości (choćby 15 kg) przy zachowaniu nieznacznej wagi. Za wysoką stabilność odpowiada środkowa rozpórka. Wytrzymałe zaciski Nogi statywu blokowane są za pomocą wytrzymałych zacisków zapewniających stabilność w każdej sytuacji. Koncówki nóg wykończone są wielkimi, płaskimi nóżkami rozszerzającymi stabilność, choćby na śliskich powierzchniach. Atrybuty głowicy Mostowa konstrukcja z szeroką płytą górną typową mostową konstrukcję i tworzona jest w całości z aluminium, zapewniając sztywność komponentów i bezpieczeństwo w czasie pracy. Szersza płyta górna jest lepiej dobrana do zarysów najnowszych kamer. Udźwig 7 kg Maksymalne obciążenie głowicy wynosi aż 7 kg. Dzięki temu może być użytkowana praktycznie ze wszystkimi fachowymi kamerami, wraz z akcesoriami dodatkowymi. Półkula poziomująca 75 mm duża półkula poziomująca zezwala na uzyskanie płynnych ruchów, a także znakomite wyważenie kamery, bez narażania na solidne drgania. 2 gniazda EasyLink z gwintem 3/8 cala Dwa gniazda ze stalowymi wkładami i gwintami 3/8 cala pozwolą na zamontowanie bezpośrednio do głowicy dodatkowych akcesoriów, takich jak mikrofony, monitory HD, oświetlenie itp. Łożyska kulkowe Model 502A pochyla się i obraca na łożyskach kulkowych z użyciem specjalnych regulowanych kartridżów olejowych, co daje wysoką precyzję choćby przy niezwykle niewielkich ruchach. Opory ruchu panoramicznego dostosowywane sąprzystępnym, użytecznym aluminiowym pierścieniem u dołu głowicy. System przeciwwagi System przeciwwagi balansującej CBS oraz długa płytka przesuwna mocowania kamery pozwalają optymalnie rozłożyć i zrównoważyć ciężar kamery upraszczając prowadzenie kamery i kontrolowanie ruchów. Poprawiona została dostępność przycisku zwalniającego płytkę przesuwną, teraz jest on na wprost operatora. Wygodna rączka Rączka głowicy (502PLV) jest bardziej poręczna, wyścielana materiałem o specjalnej fakturze, lepiej leży w ręce i może być montowana do jednego z dwu gniazd, po prawej lub lewej stronie głowicy. Odporna na warunki atmosferyczne Głowica 502 przewidziana jest do pracy w zakresie temperatur od -20(st)C do +60(st)C. Dzięki temu może być wykorzystywana w kązdych warunkach, w praktycznie każdym zakątku świata. Zakres przesunięcia -80(st) / +90(st) pokaźny zakres przesunięcia pozwala na skierowanie kamery praktycznie w każdą stronę. Dzięki czemu choćby filmując obiektywem skierowanym mocno w dół lub solidnie w górę możesz korzystać ze statywu. Choćby 5 lat gwarancji artykuł objęty jest 24 miesięczną gwarancją, jednak może być ona przedłużona do 5 lat po rejestracji na stronie polskiego dystrybutora. Dodatkowe źródła danych O firmie Manfrotto Jak czytać oznaczenia w prod. Manfrotto Katalog produktów Manfrotto Porównanie statywów video Manfrotto
  • Producent Manfrotto 

Podobne poradniki i zestawienia sprzętu oraz akcesoriów do obserwacji …


Jak wybrać dobry statyw fotograficzny? [Nasze 10 głównych porad]

Prezentujemy poniżej 10 najważniejszych według naszej opinii kryteriów zakupowych, które warto brać pod uwagę chcąc zakupić możliwie jak najlepszy model statywu do aparatu fotograficznego.

1. Z czego składa się system statywowy?

Zazwyczaj składa się on z następujących części:

  • nogi – zwykle wykonane z aluminium, tworzywa sztucznego, stali nierdzewnej lub włókna węglowego. Najpopularniejsze są oczywiście tripody (statywy z trzema nogami);
  • głowica – część górna, do której przymocowany jest aparat lub obiektyw. Najczęściej spotykane do głowice kulowe lub uchylno-obrotowe;
  • słupek/nóżka centralna – oddzielna noga biegnąca przez środek, pozwalająca na dodatkowe podniesienie głowicy statywu;
  • stopki – w dobrych statywach mamy możliwość zmiany stopek w zależności od tego, czy używamy ich w warunkach domowych, czy też plenerowych.

Najtańsze statywy fotograficzne posiadają nogi ze zintegrowaną, niewymienną głowicą i stopkami, a czasem także słupek centralny, natomiast topowe statywy do aparatu oferują modułowy system, który posiada wymienne nóżki i umożliwia dołączenie osobnej głowicy statywu (często konieczne jest dokupienie jej osobno, pamiętając o kompatybilności ze sprzętem).

2. Zalety i wady statywu do aparatu

+ Zalety statywu

  • ogromny wybór statywów w różnych przedziałach cenowych, w zależności od przeznaczenia, konstrukcji i wielkości;
  • stabilność urządzenia sprawia, że w czasie korzystania z aparatu (szczególnie przy długim naświetlaniu) minimalizujemy efekt drgań, co przekłada się na uzyskanie zdecydowanie bardziej wyraźnego ujęcia;
  • pozycję statywu możemy elastycznie konfigurować (szczególnie w przypadku tych lepszych), ustawiając aparat pod różnym kątem i pozycją, w zależności od preferencji oraz potrzeby;
  • statyw wyposażony w systemy poziomujące pozwoli z wielką dokładnością ustawić aparat, co wpłynie na lepszą precyzję podczas fotografowania;
  • dzięki statywowi możemy znacznie dłużej cieszyć się robieniem zdjęć (nie musimy trzymać ciężkiego aparatu cały czas w rękach), minimalizując przy tym efekt zmęczenia fizycznego.
– Wady statywu

  • spora waga – na rynku są co prawda oferowane lekkie statywy z włókna węglowego, jednakże po zainstalowaniu głowicy z aparatem taka konfiguracja swoje waży;
  • niewygoda – bez względu na to, jak mały jest statyw i czy jest składany, nadal zajmuje on miejsce i często jest niewygodny do noszenia lub podróżowania;
  • kłopoty z jego wykorzystaniem z zatłoczonym miejscu;
  • zaawansowane systemy statywowe to wydatek dobrych kilku tysięcy zł, a nierzadko nawet kilkunastu tys. zł;
  • konfigurowanie statywu wedle własnych preferencji może zająć trochę czasu, w efekcie czego istnieje ryzyko przegapienia najlepszego momentu na zrobienie zdjęcia;
  • ryzyko uszkodzenia aparatu i obiektywu, gdy nieumiejętnie obsługujemy statyw lub jeżeli zakupiliśmy tani i niestabilny model.

3. Maksymalne obciążenie

Odgrywa pierwszoplanową rolę w wyborze odpowiedniego statywu do aparatu. Należy jeszcze przed zakupem zweryfikować wagę naszego sprzętu fotograficznego (wraz z wykorzystywanymi akcesoriami), co będzie podstawą do analizy. W następnej kolejności powinniśmy ocenić, czy w przyszłości będziemy poszerzać nasz asortyment o kolejne dodatki (lub wymienimy cały osprzęt na znacznie cięższy), w efekcie czego nasze obliczenia zostaną skorygowane.

Na potrzeby zakupu dobrego statywu warto brać maksymalną dopuszczalną przez nas wagę sprzętu fotograficznego, jaką możemy zaakceptować, i poszukać tripodów oferujących maksymalne dodatkowe obciążenie przynajmniej 2-krotnie większe. Podczas pracy statyw może być bowiem dodatkowo obciążany np. przez nacisk dłoni konfigurujących jego ustawienia lub przez zamontowanie lampy błyskowej.

4. Wysokość statywu

Statyw powinien być dopasowany do naszego wzrostu, aby w czasie jego konfiguracji oraz późniejszego korzystania nie było konieczności zbytniego schylania, żeby spojrzeć w wizjer aparatu (po umieszczeniu aparatu na statywie wizjer powinien znajdować się na wysokości oczu; jeżeli znajduje się niżej, to ciągłe pochylanie się obniża znacząco komfort fotografowania i filmowania). Szeroki zakres regulacji nóg powinien pomóc w optymalnym dopasowaniu wysokości. Dobrze jest, jeśli sięga wyżej niż poziom oczu, ponieważ zawsze można dopasować nogawki, aby były krótsze.

Z kolei głowica statywu (a konkretnie jej czubek) powinna znajdować się na poziomie naszej szczęki. Jeżeli kupujemy statyw modułowy z oddzielną głowicą, to upewnijmy się, że nogi kończą się mniej więcej na poziomie ramion.

Zalety modułowego statywu docenią zwłaszcza osoby często podróżujące i zabierające w trasę swój sprzęt fotograficzny. Nogi statywu możemy z łatwością zdemontować, w efekcie czego łatwiej będzie go zmieścić w torbie lub plecaku.

5. Waga i konstrukcja statywu

Waga jest istotnym czynnikiem przy wyborze statywu. Jeżeli będzie on zbyt ciężki, wówczas jego mobilność będzie znacznie ograniczona. Najlżejsze statywy wykonane są z włókna węglowego, który jest niezwykle trwały, stabilny i nie rdzewieje. To bardzo dobry jakościowo materiał, na jako możemy sobie pozwolić, jednakże jest też odpowiednio drogi.

Alternatywą może być aluminium, które jest cięższe od włókna węglowego, ale znacznie tańsze (większość budżetowych statywów jest obecnie wykonana z aluminium). Można również zdecydować się na statyw wykonany ze stali nierdzewnej, jednak jest on zwykle używany sporego gabarytowo do sprzętu wideo, co determinuje jego sporą wagę (zbyt ciężki do regularnego użytku).

Waga statywu do codziennego użytku nie powinna raczej przekraczać 3 kg (same nogi, bez głowicy).

6. Nogi i stopy statywu

Nogi statywu występują zazwyczaj w dwóch postaciach – rurowej i pełnej. Wszystkie odnóża statywu wykonane z włókna węglowego mają formę rurową i są wyposażone w gwintowany system blokady typu twist-lock, który je zabezpiecza, natomiast statywy aluminiowe, bazaltowe i stalowe mogą mieć różne formy z blokadą typu flip-lock. W zależności od maksymalnej wysokości statywu, na nogach statywu może znajdować się od 3 do 5 sekcji. Im więcej sekcji, tym statyw będzie wyższy i ogólnie nieco mniej stabilny.

Niektóre zaawansowane statywy pozwalają na wymianę stopek statywowych w różnych warunkach i sytuacjach – wystarczy odkręcić je na spodzie nóg. Istnieją różne rodzaje stopek statywu do użytku wewnątrz pomieszczeń (gumowe lub plastikowe) i do użytku na zewnątrz (metalowe kolce). Jeśli nie planujemy fotografować w trudniejszych warunkach polowych (zmienna pogoda, śliskie podłoże itp.), wówczas standardowe gumowe nóżki dołączone do zestawu powinny wystarczyć.

7. Środkowy słupek w statywie

Niektóre statywy są wyposażone w słupek centralny – pojedynczą nogę umieszczoną na środku statywu, która umożliwia zwiększanie lub zmniejszanie wysokości aparatu poprzez proste przesuwanie słupka centralnego w górę lub w dół. Takie rozwiązane negatywnie wpływa jednak na komfort pracy, szczególnie gdy fotografujemy za pomocą długiego teleobiektywu (słupek powoduje spore i uciążliwe wibracje, a tripod znacznie traci na stabilności). Chcąc z niego korzystać warto opuścić go do poziomu pozostałych nóg, środkowy słupek nie powinien chwiać się na najniższym ustawieniu.

8. Głowica statywu

Jest najważniejszą częścią systemu statywowego, odpowiada za bezpieczne utrzymywanie sprzętu fotograficznego i kontrolowanie ruchu kamery, aparatu itp.. Modułowy system statywowy nie jest dostarczany z głowicą i należy ją kupić osobno.

Wybierając głowicę statywu, zawsze upewnijmy się, że wytrzyma ona co najmniej taki sam ciężar, jaki wytrzymają nogi statywu.

Powszechnie dostępne są następujące typy głowic:

  • głowica uchylno-obrotowa – z pojedynczym uchwytem do ruchu w poziomie lub z dwoma uchwytami do ruchu w poziomie i w pionie. Jest to najpopularniejszy typ głowicy, który jest zwykle wbudowany w tańsze statywy;
  • głowica video – jest to wersja głowicy uchylno-obrotowej, ale stworzona specjalnie do zastosowań wideo. Przyzwoite głowice z płynem wewnątrz (najczęściej olej) są niestety dość drogie, natomiast tanie głowice uchylno-obrotowe na budżetowych statywach nie nadają się do nagrywania wideo;
  • głowica kulowa – posiada tylko jedną kontrolę, która rozluźnia lub zacieśnia chwyt. Są to głowice bardzo elastyczne i umożliwiają płynną pracę, jednocześnie utrzymując bezpiecznie dokręcony aparat lub obiektyw;
  • głowica przekładniowa – podobna do głowicy kulowej, jednak wyposażono ją w przekładnię, która umożliwia oddzielną regulację osi ruchu. Ponieważ mechanizm jest zębaty, regulacje, które można wykonać, są bardziej precyzyjne niż w przypadku głowicy kulowej. Przekładniowe rozwiązanie eliminuje również lekkie ruchy aparatu, które mogą wystąpić podczas dokręcania tradycyjnej głowicy kulowej, co zdarza się nawet w przypadku tych drogich modeli;
  • gimbal head – specjalistyczna głowica do długich i ciężkich obiektywów 300mm+. W porównaniu z głowicami uchylno-obrotowymi i kulowymi, głowice gimbal head doskonale równoważą aparat i ciężki obiektyw, najlepiej nadają się do fotografii dynamicznej i szybkiej akcji. Są bardzo łatwe w użyciu w dowolnym kierunku i nie wymagają dokręcania głowicy przy każdym ruchu aparatu lub obiektywu.

9. System szybkiego zwalniania

Każdy nowoczesny aparat wyposażony jest w gwint na spodzie, który umożliwia przymocowanie go do statywu lub monopodu (ciężkie obiektywy posiadają również podobny gwint na kołnierzu statywu). Ten gwintowany system sprawia, że mocowanie aparatów i obiektywów na statywach jest wyjątkowo niewygodne, ponieważ w celu ich połączenia konieczne jest obrócenie aparatu lub samej konstrukcji statywu. Z tego właśnie względu producenci zdecydowali się na przymocowywane do aparatu lub obiektywu małe zdejmowane płytki, którą następnie można szczelnie zamocować na głowicy, co znacząco zwiększa wygodę montażu.

Tańsze statywy są dostarczane z prostą plastikową płytką, którą można przymocować do dowolnego aparatu lub obiektywu, podczas gdy niektóre droższe głowice statywów są wyposażone w trwalszą płytkę. Najlepszym rozwiązaniem na potrzeby fotografii jest jednak system szybkiego zwalniania Arca Swiss, co stało się raczej standardem wśród producentów i okazało się bardzo skutecznym rozwiązaniem zapewniającym szybką i łatwą obsługę.

W porównaniu do plastikowych płytek, Arca Swiss Quick Release wykonany jest z bardzo mocnego aluminium i pozwala na zamocowanie aparatu lub obiektywu na statywie bez konieczności jego obracania. Płytkę szybkozłącza można pozostawić na stałe w aparacie lub obiektywie, a następnie łatwo wsunąć ją w zacisk. Mechanizm blokujący jest prosty, a jednocześnie bardzo szczelny, co zapewnia pracę bez wibracji i drgań. Sam system nie jest natomiast tani – konieczny jest zakup osobnych płytek do każdego posiadanego aparatu oraz obiektywu.

Zdarza się, że producenci oprócz samych płytek oferują również wymienne kołnierze statywu do obiektywu, wsporniki lamp błyskowych, wsporniki w kształcie litery L i inne akcesoria do szybkozamykacza Arca Swiss. Możemy również zdecydować się na zakup płytek kompatybilnych z tym systemem.

W przypadku głowic video dostępnych jest kilka różnych systemów szybkiego zwalniania, które jednak nawiązują do Arca Swiss. Różnica polega na tym, że po poluzowaniu płytki nie może ona wypaść z głowicy dzięki obecnemu mechanizmowi zabezpieczającemu, aby np. w razie poluzowania pokrętła szybkiego zwalniania nie doszło do upadku aparatu na ziemię lub podłogę.

10. Stabilność statywu

Masywny statyw nie zawsze jest stabilny. Na rynku dostępnych jest wiele systemów statywów, które są ciężkie i trwałe, ale brakuje im niezbędnej stabilności, gdy są używane w różnych warunkach pogodowych. Kiedy statyw jest w pełni rozstawiony, musi wytrzymać nie tylko podmuchy wiatru, ale także sporadyczne uderzenia, które mogą się zdarzyć podczas fotografowania w terenie.

Zawsze należy upewnić się, że aparat i obiektyw mają odpowiednią i zbalansowaną pozycję na statywie, a nie przechylają się przesadnie w jedną stronę, ponieważ w takiej sytuacji można łatwo uszkodzić sprzęt (gdy np. głowica nie jest do końca dokręcona) lub jeśli przód aparatu jest nadmiernie wychylony (szczególnie istotne w przypadku dużych i masywnych konstrukcji).


TOP Statywy fotograficzne w danej cenie

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]

Statywy do aparatów uwzględnione poniżej w oparciu o aktywność kupujących oraz ich zainteresowanie produktem, z danymi pozyskanymi ze sklepów internetowych oraz porównywarek cenowych.

Bardzo tani Statyw na aparat do 30 zł


Statyw na aparat do 50 zł


Statyw na aparat do 70 zł


Statyw na aparat do 100 zł


Statyw na aparat do 150 zł


Statyw na aparat do 200 zł


Statyw na aparat do 300 zł


Statyw na aparat do 400 zł


Statyw na aparat do 500 zł


Statyw na aparat do 600 zł


Statyw na aparat do 700 zł


Statyw na aparat do 800 zł


Statyw na aparat do 900 zł


Statyw na aparat do 1000 zł


Statyw na aparat do 1200 zł


Statyw na aparat do 1500 zł


Statyw na aparat do 2000 zł


Statyw na aparat do 2500 zł


Statyw na aparat do 3000 zł


Statyw na aparat do 4000 zł


Statyw na aparat do 5000 zł


Statyw na aparat do 6000 zł


Statyw na aparat do 8000 zł


Statyw na aparat do 10000 zł


Statyw na aparat do 15000 zł


Statyw na aparat do 20000 zł



Podsumowanie

Korzystanie na co dzień ze statywu fotograficznego to wygoda i komfort obsługi aparatu, dzięki czemu nie musimy martwić się o stabilizację obrazu lub filmu video. Proste konstrukcje, które z łatwością możemy zmieścić w kieszeni lub małej torebce, przydadzą się do nauki i doskonalenia warsztatu – głównie w warunkach domowych lub do ustawienia na równej powierzchni. Na potrzeby niezbyt wymagających zdjęć oraz filmowania w zupełności wystarczą na tripody w kwocie do 100-150 zł.

Jeżeli z kolei zajmujemy się fotografią z sposób profesjonalny (artysta, entuzjasta obserwacji, fotograf itp.), wówczas koniecznym będzie zakup solidniejszego statywu do aparatu lub kamery – za kwotę grubo powyżej 1000 zł (niekiedy będzie to wydatek dobrych kilku tysięcy zł). Zyskamy przy tym masywniejszą konstrukcję, co pozwoli na zachowanie stabilności sprzętu w trudniejszych warunkach terenowych.


Inne artykuły astronomiczne i rankingi sprzętu obserwacyjnego



Dodaj opinię