Statyw przeznaczony do stabilizacji aparatu to niezbędne narzędzie dla profesjonalnego fotografa, dzięki któremu może on odkrywać różnorodne style oraz poszerzać możliwości twórcze, doskonaląc przy tym technikę i swój warsztat pracy – zarówno podczas robienia zdjęć, jak i w czasie filmowania. Z korzyści wynikających z posiadania takiego stabilizatora chętnie czerpią również amatorscy pasjonaci fotografii, w tym entuzjaści obserwacji przyrody i nocnego nieba w warunkach niedostatecznego oświetlenia.
Wybór konkretnego statywu do naszego aparatu może się okazać dość trudnym i skomplikowanym zadaniem, biorąc chociażby pod uwagę, jak wiele różnych typów i możliwości mamy do wyboru. Z jednej strony statyw to bardzo proste narzędzie zapewniające stabilność urządzenia wykorzystywanego do fotografowania, gdy używamy go w wymagających warunkach.
Z drugiej strony przy wyborze statywu bierze się pod uwagę wiele istotnych czynników i kryteriów:
- Jak wysoki i stabilny powinien być?
- Jaka powinna być jego waga?
- Jaki maksymalny ciężar może utrzymać?
- Ile powinniśmy przeznaczyć na zakup statywu fotograficznego?
To tylko niektóre z pytań, które mogą pojawić się, gdy zastanawiamy się nad jego zakupem.
Stając przed koniecznością wyboru możliwie jak najlepszego statywu do aparatu fotograficznego warto skorzystać z podpowiedzi oraz wskazówek, które pozwolą określić nasze potrzeby i wymagania co do samego sprzętu. Polecamy również zapoznać się z poniższymi zestawieniami i poradnikiem zakupowym.
Jakie informacje znajdziemy w publikacji?
Statywy do aparatu – Ranking 12 najlepszych
[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]
Prezentujemy statywy na aparaty fotograficzne, które są najchętniej kupowane. Zestawienie obejmuje TOP12 modeli.
2 # Hama ekran na statywie do projektora 155x155cm (4007249215741)
Hama ekran na statywie do projektora 155x155cm (4007249215741) Najniższa Cena Online Hama wyświetlacz na statywie do projektora ekran statywowy z szybkozłączem można zdjąć ze statywu i zawiesić oddzielnieprzy pomocy mechanizmu sprężynowego można łatwo rozwinąć i ustawić wyświetlacz na żądanej wysokości bez jego pomięcia.Płynnie dostosowywana rura teleskopowa- Producent Hama
3 # Hama Ekran na statywie do projektora 125x125 cm (4007249215758)
Hama Ekran na statywie do projektora 125x125 cm (4007249215758) Najniższa Cena Online Hama ekran na statywie do projektora wyświetlacz statywowy z szybkozłączem można zdjąć ze statywu i zawiesić oddzielnieprzy pomocy mechanizmu sprężynowego można prosto rozwinąć i ustawić wyświetlacz na żądanej wysokości bez jego pomięcia.Płynnie regulowana rura teleskopowa- Producent Hama
5 # Velbon M-33 mini statyw (4907990446688)
Velbon M-33 mini statyw (4907990446688) Najniższa Cena Online statyw dla fotografów z głowicą kulkową o maksymalnym obciążeniu 2 kg. Korzyści: kopaktowe wymiary ułatwiają transport obrotowa głowica kulkowa uniwersalne zastosowanie- Producent VELBON
10 # Benro ib0 (6931747335398)
Benro ib0 (6931747335398) Najniższa Cena Online Gwarancja:24 miesiące;Maksymalny udźwig:6 kg;Pokrowiec:nie;typ:głowica;Ruchoma głowica:tak;Szybkozłączka:tak;Waga:0,32 kg...- Producent Benro
12 # Camrock głowica 3d h051 (5901891102055)
Camrock głowica 3d h051 (5901891102055) Najniższa Cena Online Gwarancja:24 miesiące;Kolor:czarny;Maksymalny udźwig:6 kg;Przeznaczenie:lustrzanki cyfrowe;rodzaj:głowica;Ruchoma głowica:tak;Szybkozłączka:tak;Waga:0,83 kg;Wysokość maksymalna:0;Wysokość śladowa:0;Wysokość po złożeniu:0...- Producent Camrock
Zastosowanie statywu fotograficznego
- zwiększenie ostrości i głębi zdjęć, trzymając aparat nieruchomo w warunkach słabego oświetlenia podczas korzystania z długich czasów otwarcia migawki;
- ustawienie ciężkiego sprzętu fotograficznego, takiego jak np. długie teleobiektywy;
- polepszenie jakości zdjęć, przy utrzymaniu niskiej czułości ISO aparatu;
- kontrolowanie kompozycji poprzez precyzję kadrowania;
- wykonywanie zdjęć HDR i panoramicznych, które wymagają dokładnie takiego samego kadrowania i precyzji;
- fotografowanie obiektów nocnych, takich jak Księżyc, planety, gwiazdy itp., a także wykorzystanie światła zastanego do fotografii krajobrazu i architektury;
- tworzenie autoportretów za pomocą timera aparatu;
- fotografowanie maksymalnych zbliżeń kwiatów, owadów, ptaków itp., przy zachowaniu możliwie jak najlepszej ostrości detali;
- fotografowanie pod bardzo niewygodnym w przypadku obsługi ręcznej kątem;
- nagrywanie filmów wolnych od wibracji lub płynne obracanie i pochylanie w czasie nagrywania video.
Wybieramy tani statyw do aparatu
Jeżeli potrzebujemy statywu na potrzeby stabilizacji obrazu telefonu, prostej i małej kamery, albo taniego aparatu cyfrowego, wówczas z powodzeniem możemy zainteresować się budżetowymi statywami fotograficznymi, które są oferowane w kwocie kilkunastu lub kilkudziesięciu zł. Nie jest to rozwiązanie rekomendowane na potrzeby wykorzystywania go przy mocowaniu ciężkiego i drogiego sprzętu – przede wszystkim ze względu na zastosowane materiały wykonania (chociażby konstrukcja z tworzywa sztucznego), niewielką wagę statywu, ograniczone możliwości ich wykorzystania itp. Zalecane jest stosowanie zasady 1/3 – jeżeli nasz aparat lub kamera mają wartość około 300 zł, wówczas powinien wystarczyć nam statyw oferowany w cenie do 100 zł.
Gdzie zatem sprawdzi się budżetowy statyw do aparatu? Przede wszystkim przy korzystaniu z niego w komfortowych warunkach domowych, przy bardzo dobrej bezwietrznej pogodzie, najlepiej taki wyposażony w poziomicę. Tanie uniwersalne statywy i mini statywy do dobry sprzęt do nauki i rozwijania swoich umiejętności w fotografowaniu i filmowaniu – nie tylko przy pomocy telefonu, ale również podstawowego aparatu cyfrowego.
[TOP7] Najtańsze Statywy do aparatu [Ranking]
[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]
Prezentujemy proponowane bardzo tanie propozycje statywów na aparaty fotograficzne, z modelami uszeregowanymi rosnąco wg ceny (od najtańszych).
2 # PGY-TECH P-CB-128 (6976100482104)
PGY-TECH P-CB-128 (6976100482104) Najniższa Cena Online Gwarancja:24 miesiące;Kolor:czarny;Maksymalny udźwig:0 kg;Pokrowiec:nie;rodzaj:szybkozłącze;Ruchoma głowica:nie;Szybkozłączka:nie;Waga:0 kg;Wymienna stopka:nie;Wysokość maksymalna:0 cm;Wysokość mała:0 cm;Wysokość po złożeniu:0 cm...- Producent PGY-TECH
Wybieramy zaawansowany statyw do aparatu
W pełni profesjonalne statywy fotograficzne to wydatek rzędu kilku, a nawet przeszło kilkunastu tysięcy zł. To w zasadzie zaawansowany system stabilizacji aparatu, dzięki czemu uzyskujemy doskonałe wsparcie urządzenia, zapewniając sobie bardzo wysoki komfort operowania obrazem w trakcie robienia zdjęć i filmowania.
W statywach do aparatu z wyższej półki mamy masywną, stabilną i wykonaną z odpowiednich jakościowo materiałów obudowę, z licznymi udogodnieniami i rozwiązaniami wpływającymi na jakość fotografowania. Nogi oraz głowica mogą być wykonane z aluminium lub stali nierdzewnej. Nowoczesne i w pełni profesjonalne platformy statywowe pozwalają z reguły na montaż sprzętu fotograficznego o wadze przynajmniej do 25 kg (niekiedy nawet i więcej).
[TOP7] Najdroższe Statywy do aparatu [Ranking]
[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]
Prezentujemy proponowane bardzo drogie propozycje statywów na aparaty fotograficzne, z modelami uszeregowanymi malejąco wg ceny (od najdroższych).
1 # Manfrotto 526 Pro Video (8024221474664)
Manfrotto 526 Pro Video (8024221474664) Najniższa Cena Online Gwarancja:24 miesiące;Maksymalny udźwig:16 kg;Pokrowiec:nie;Przeznaczenie:kamery cyfrowe;Ruchoma głowica:tak;Szybkozłączka:tak;Waga:4,6 kg;Wymienna stopka:tak;Wysokość maksymalna:15 cm;Wysokość niewiele znacząca:0;Wysokość po złożeniu:0...- Producent Manfrotto
2 # Manfrotto 400 (8024221040692)
Manfrotto 400 (8024221040692) Najniższa Cena Online Gwarancja:24 miesiące;Maksymalny udźwig:10 kg;Pokrowiec:nie;Przeznaczenie:lustrzanki cyfrowe;Ruchoma głowica:tak;Szybkozłączka:tak;Waga:3 kg;Wymienna stopka:tak;Wysokość maksymalna:16 cm;Wysokość śladowa:0;Wysokość po złożeniu:0...- Producent Manfrotto
3 # super boom ze statywem marki Manfrotto
super boom ze statywem marki Manfrotto Najniższa Cena Online Gwarancja:24 miesiące;Kolor:srebrny;Maksymalny udźwig:5 kg;Pokrowiec:nie;Przeznaczenie:lustrzanki cyfrowe, aparaty;Ruchoma głowica:tak;Szybkozłączka:tak;Waga:21 kg;Wysokość maksymalna:100 cm;Wysokość nieduża:24 cm...- Producent Manfrotto
Podobne poradniki i zestawienia sprzętu oraz akcesoriów do obserwacji …
- Jaki statyw do telefonu najlepszy? Ranking TOP12 ze statywami na telefon do nagrywania! [Poradnik]
- Ranking Lustrzanek. Jakie są najlepsze w zestawieniach? Nasze TOP12 z aparatami typu lustrzanka!
- Dobry aparat fotograficzny, czyli jaki najlepiej kupić?
- Ranking Aparatów analogowych. Jaki najlepszy? Nasze TOP10 z analogowymi aparatami!
Jak wybrać dobry statyw fotograficzny? [Nasze 10 głównych porad]
Prezentujemy poniżej 10 najważniejszych według naszej opinii kryteriów zakupowych, które warto brać pod uwagę chcąc zakupić możliwie jak najlepszy model statywu do aparatu fotograficznego.
1. Z czego składa się system statywowy?
Zazwyczaj składa się on z następujących części:
- nogi – zwykle wykonane z aluminium, tworzywa sztucznego, stali nierdzewnej lub włókna węglowego. Najpopularniejsze są oczywiście tripody (statywy z trzema nogami);
- głowica – część górna, do której przymocowany jest aparat lub obiektyw. Najczęściej spotykane do głowice kulowe lub uchylno-obrotowe;
- słupek/nóżka centralna – oddzielna noga biegnąca przez środek, pozwalająca na dodatkowe podniesienie głowicy statywu;
- stopki – w dobrych statywach mamy możliwość zmiany stopek w zależności od tego, czy używamy ich w warunkach domowych, czy też plenerowych.
Najtańsze statywy fotograficzne posiadają nogi ze zintegrowaną, niewymienną głowicą i stopkami, a czasem także słupek centralny, natomiast topowe statywy do aparatu oferują modułowy system, który posiada wymienne nóżki i umożliwia dołączenie osobnej głowicy statywu (często konieczne jest dokupienie jej osobno, pamiętając o kompatybilności ze sprzętem).
2. Zalety i wady statywu do aparatu
- ogromny wybór statywów w różnych przedziałach cenowych, w zależności od przeznaczenia, konstrukcji i wielkości;
- stabilność urządzenia sprawia, że w czasie korzystania z aparatu (szczególnie przy długim naświetlaniu) minimalizujemy efekt drgań, co przekłada się na uzyskanie zdecydowanie bardziej wyraźnego ujęcia;
- pozycję statywu możemy elastycznie konfigurować (szczególnie w przypadku tych lepszych), ustawiając aparat pod różnym kątem i pozycją, w zależności od preferencji oraz potrzeby;
- statyw wyposażony w systemy poziomujące pozwoli z wielką dokładnością ustawić aparat, co wpłynie na lepszą precyzję podczas fotografowania;
- dzięki statywowi możemy znacznie dłużej cieszyć się robieniem zdjęć (nie musimy trzymać ciężkiego aparatu cały czas w rękach), minimalizując przy tym efekt zmęczenia fizycznego.
- spora waga – na rynku są co prawda oferowane lekkie statywy z włókna węglowego, jednakże po zainstalowaniu głowicy z aparatem taka konfiguracja swoje waży;
- niewygoda – bez względu na to, jak mały jest statyw i czy jest składany, nadal zajmuje on miejsce i często jest niewygodny do noszenia lub podróżowania;
- kłopoty z jego wykorzystaniem z zatłoczonym miejscu;
- zaawansowane systemy statywowe to wydatek dobrych kilku tysięcy zł, a nierzadko nawet kilkunastu tys. zł;
- konfigurowanie statywu wedle własnych preferencji może zająć trochę czasu, w efekcie czego istnieje ryzyko przegapienia najlepszego momentu na zrobienie zdjęcia;
- ryzyko uszkodzenia aparatu i obiektywu, gdy nieumiejętnie obsługujemy statyw lub jeżeli zakupiliśmy tani i niestabilny model.
3. Maksymalne obciążenie
Odgrywa pierwszoplanową rolę w wyborze odpowiedniego statywu do aparatu. Należy jeszcze przed zakupem zweryfikować wagę naszego sprzętu fotograficznego (wraz z wykorzystywanymi akcesoriami), co będzie podstawą do analizy. W następnej kolejności powinniśmy ocenić, czy w przyszłości będziemy poszerzać nasz asortyment o kolejne dodatki (lub wymienimy cały osprzęt na znacznie cięższy), w efekcie czego nasze obliczenia zostaną skorygowane.
Na potrzeby zakupu dobrego statywu warto brać maksymalną dopuszczalną przez nas wagę sprzętu fotograficznego, jaką możemy zaakceptować, i poszukać tripodów oferujących maksymalne dodatkowe obciążenie przynajmniej 2-krotnie większe. Podczas pracy statyw może być bowiem dodatkowo obciążany np. przez nacisk dłoni konfigurujących jego ustawienia lub przez zamontowanie lampy błyskowej.
4. Wysokość statywu
Statyw powinien być dopasowany do naszego wzrostu, aby w czasie jego konfiguracji oraz późniejszego korzystania nie było konieczności zbytniego schylania, żeby spojrzeć w wizjer aparatu (po umieszczeniu aparatu na statywie wizjer powinien znajdować się na wysokości oczu; jeżeli znajduje się niżej, to ciągłe pochylanie się obniża znacząco komfort fotografowania i filmowania). Szeroki zakres regulacji nóg powinien pomóc w optymalnym dopasowaniu wysokości. Dobrze jest, jeśli sięga wyżej niż poziom oczu, ponieważ zawsze można dopasować nogawki, aby były krótsze.
Z kolei głowica statywu (a konkretnie jej czubek) powinna znajdować się na poziomie naszej szczęki. Jeżeli kupujemy statyw modułowy z oddzielną głowicą, to upewnijmy się, że nogi kończą się mniej więcej na poziomie ramion.
Zalety modułowego statywu docenią zwłaszcza osoby często podróżujące i zabierające w trasę swój sprzęt fotograficzny. Nogi statywu możemy z łatwością zdemontować, w efekcie czego łatwiej będzie go zmieścić w torbie lub plecaku.
5. Waga i konstrukcja statywu
Waga jest istotnym czynnikiem przy wyborze statywu. Jeżeli będzie on zbyt ciężki, wówczas jego mobilność będzie znacznie ograniczona. Najlżejsze statywy wykonane są z włókna węglowego, który jest niezwykle trwały, stabilny i nie rdzewieje. To bardzo dobry jakościowo materiał, na jako możemy sobie pozwolić, jednakże jest też odpowiednio drogi.
Alternatywą może być aluminium, które jest cięższe od włókna węglowego, ale znacznie tańsze (większość budżetowych statywów jest obecnie wykonana z aluminium). Można również zdecydować się na statyw wykonany ze stali nierdzewnej, jednak jest on zwykle używany sporego gabarytowo do sprzętu wideo, co determinuje jego sporą wagę (zbyt ciężki do regularnego użytku).
Waga statywu do codziennego użytku nie powinna raczej przekraczać 3 kg (same nogi, bez głowicy).
6. Nogi i stopy statywu
Nogi statywu występują zazwyczaj w dwóch postaciach – rurowej i pełnej. Wszystkie odnóża statywu wykonane z włókna węglowego mają formę rurową i są wyposażone w gwintowany system blokady typu twist-lock, który je zabezpiecza, natomiast statywy aluminiowe, bazaltowe i stalowe mogą mieć różne formy z blokadą typu flip-lock. W zależności od maksymalnej wysokości statywu, na nogach statywu może znajdować się od 3 do 5 sekcji. Im więcej sekcji, tym statyw będzie wyższy i ogólnie nieco mniej stabilny.
Niektóre zaawansowane statywy pozwalają na wymianę stopek statywowych w różnych warunkach i sytuacjach – wystarczy odkręcić je na spodzie nóg. Istnieją różne rodzaje stopek statywu do użytku wewnątrz pomieszczeń (gumowe lub plastikowe) i do użytku na zewnątrz (metalowe kolce). Jeśli nie planujemy fotografować w trudniejszych warunkach polowych (zmienna pogoda, śliskie podłoże itp.), wówczas standardowe gumowe nóżki dołączone do zestawu powinny wystarczyć.
7. Środkowy słupek w statywie
Niektóre statywy są wyposażone w słupek centralny – pojedynczą nogę umieszczoną na środku statywu, która umożliwia zwiększanie lub zmniejszanie wysokości aparatu poprzez proste przesuwanie słupka centralnego w górę lub w dół. Takie rozwiązane negatywnie wpływa jednak na komfort pracy, szczególnie gdy fotografujemy za pomocą długiego teleobiektywu (słupek powoduje spore i uciążliwe wibracje, a tripod znacznie traci na stabilności). Chcąc z niego korzystać warto opuścić go do poziomu pozostałych nóg, środkowy słupek nie powinien chwiać się na najniższym ustawieniu.
8. Głowica statywu
Jest najważniejszą częścią systemu statywowego, odpowiada za bezpieczne utrzymywanie sprzętu fotograficznego i kontrolowanie ruchu kamery, aparatu itp.. Modułowy system statywowy nie jest dostarczany z głowicą i należy ją kupić osobno.
Wybierając głowicę statywu, zawsze upewnijmy się, że wytrzyma ona co najmniej taki sam ciężar, jaki wytrzymają nogi statywu.
Powszechnie dostępne są następujące typy głowic:
- głowica uchylno-obrotowa – z pojedynczym uchwytem do ruchu w poziomie lub z dwoma uchwytami do ruchu w poziomie i w pionie. Jest to najpopularniejszy typ głowicy, który jest zwykle wbudowany w tańsze statywy;
- głowica video – jest to wersja głowicy uchylno-obrotowej, ale stworzona specjalnie do zastosowań wideo. Przyzwoite głowice z płynem wewnątrz (najczęściej olej) są niestety dość drogie, natomiast tanie głowice uchylno-obrotowe na budżetowych statywach nie nadają się do nagrywania wideo;
- głowica kulowa – posiada tylko jedną kontrolę, która rozluźnia lub zacieśnia chwyt. Są to głowice bardzo elastyczne i umożliwiają płynną pracę, jednocześnie utrzymując bezpiecznie dokręcony aparat lub obiektyw;
- głowica przekładniowa – podobna do głowicy kulowej, jednak wyposażono ją w przekładnię, która umożliwia oddzielną regulację osi ruchu. Ponieważ mechanizm jest zębaty, regulacje, które można wykonać, są bardziej precyzyjne niż w przypadku głowicy kulowej. Przekładniowe rozwiązanie eliminuje również lekkie ruchy aparatu, które mogą wystąpić podczas dokręcania tradycyjnej głowicy kulowej, co zdarza się nawet w przypadku tych drogich modeli;
- gimbal head – specjalistyczna głowica do długich i ciężkich obiektywów 300mm+. W porównaniu z głowicami uchylno-obrotowymi i kulowymi, głowice gimbal head doskonale równoważą aparat i ciężki obiektyw, najlepiej nadają się do fotografii dynamicznej i szybkiej akcji. Są bardzo łatwe w użyciu w dowolnym kierunku i nie wymagają dokręcania głowicy przy każdym ruchu aparatu lub obiektywu.
9. System szybkiego zwalniania
Każdy nowoczesny aparat wyposażony jest w gwint na spodzie, który umożliwia przymocowanie go do statywu lub monopodu (ciężkie obiektywy posiadają również podobny gwint na kołnierzu statywu). Ten gwintowany system sprawia, że mocowanie aparatów i obiektywów na statywach jest wyjątkowo niewygodne, ponieważ w celu ich połączenia konieczne jest obrócenie aparatu lub samej konstrukcji statywu. Z tego właśnie względu producenci zdecydowali się na przymocowywane do aparatu lub obiektywu małe zdejmowane płytki, którą następnie można szczelnie zamocować na głowicy, co znacząco zwiększa wygodę montażu.
Tańsze statywy są dostarczane z prostą plastikową płytką, którą można przymocować do dowolnego aparatu lub obiektywu, podczas gdy niektóre droższe głowice statywów są wyposażone w trwalszą płytkę. Najlepszym rozwiązaniem na potrzeby fotografii jest jednak system szybkiego zwalniania Arca Swiss, co stało się raczej standardem wśród producentów i okazało się bardzo skutecznym rozwiązaniem zapewniającym szybką i łatwą obsługę.
W porównaniu do plastikowych płytek, Arca Swiss Quick Release wykonany jest z bardzo mocnego aluminium i pozwala na zamocowanie aparatu lub obiektywu na statywie bez konieczności jego obracania. Płytkę szybkozłącza można pozostawić na stałe w aparacie lub obiektywie, a następnie łatwo wsunąć ją w zacisk. Mechanizm blokujący jest prosty, a jednocześnie bardzo szczelny, co zapewnia pracę bez wibracji i drgań. Sam system nie jest natomiast tani – konieczny jest zakup osobnych płytek do każdego posiadanego aparatu oraz obiektywu.
Zdarza się, że producenci oprócz samych płytek oferują również wymienne kołnierze statywu do obiektywu, wsporniki lamp błyskowych, wsporniki w kształcie litery L i inne akcesoria do szybkozamykacza Arca Swiss. Możemy również zdecydować się na zakup płytek kompatybilnych z tym systemem.
W przypadku głowic video dostępnych jest kilka różnych systemów szybkiego zwalniania, które jednak nawiązują do Arca Swiss. Różnica polega na tym, że po poluzowaniu płytki nie może ona wypaść z głowicy dzięki obecnemu mechanizmowi zabezpieczającemu, aby np. w razie poluzowania pokrętła szybkiego zwalniania nie doszło do upadku aparatu na ziemię lub podłogę.
10. Stabilność statywu
Masywny statyw nie zawsze jest stabilny. Na rynku dostępnych jest wiele systemów statywów, które są ciężkie i trwałe, ale brakuje im niezbędnej stabilności, gdy są używane w różnych warunkach pogodowych. Kiedy statyw jest w pełni rozstawiony, musi wytrzymać nie tylko podmuchy wiatru, ale także sporadyczne uderzenia, które mogą się zdarzyć podczas fotografowania w terenie.
Zawsze należy upewnić się, że aparat i obiektyw mają odpowiednią i zbalansowaną pozycję na statywie, a nie przechylają się przesadnie w jedną stronę, ponieważ w takiej sytuacji można łatwo uszkodzić sprzęt (gdy np. głowica nie jest do końca dokręcona) lub jeśli przód aparatu jest nadmiernie wychylony (szczególnie istotne w przypadku dużych i masywnych konstrukcji).
TOP Statywy fotograficzne w danej cenie
[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2024 ]
Bardzo tani Statyw na aparat do 30 zł
Statyw na aparat do 50 zł
Statyw na aparat do 70 zł
Statyw na aparat do 100 zł
Statyw na aparat do 150 zł
Statyw na aparat do 200 zł
Statyw na aparat do 300 zł
Statyw na aparat do 400 zł
Statyw na aparat do 500 zł
Statyw na aparat do 600 zł
Statyw na aparat do 700 zł
Statyw na aparat do 800 zł
Statyw na aparat do 900 zł
Statyw na aparat do 1000 zł
Statyw na aparat do 1200 zł
Statyw na aparat do 1500 zł
Statyw na aparat do 2000 zł
Statyw na aparat do 2500 zł
Statyw na aparat do 3000 zł
Statyw na aparat do 4000 zł
Statyw na aparat do 5000 zł
Statyw na aparat do 6000 zł
Statyw na aparat do 8000 zł
Statyw na aparat do 10000 zł
Statyw na aparat do 15000 zł
Statyw na aparat do 20000 zł
Podsumowanie
Korzystanie na co dzień ze statywu fotograficznego to wygoda i komfort obsługi aparatu, dzięki czemu nie musimy martwić się o stabilizację obrazu lub filmu video. Proste konstrukcje, które z łatwością możemy zmieścić w kieszeni lub małej torebce, przydadzą się do nauki i doskonalenia warsztatu – głównie w warunkach domowych lub do ustawienia na równej powierzchni. Na potrzeby niezbyt wymagających zdjęć oraz filmowania w zupełności wystarczą na tripody w kwocie do 100-150 zł.
Jeżeli z kolei zajmujemy się fotografią z sposób profesjonalny (artysta, entuzjasta obserwacji, fotograf itp.), wówczas koniecznym będzie zakup solidniejszego statywu do aparatu lub kamery – za kwotę grubo powyżej 1000 zł (niekiedy będzie to wydatek dobrych kilku tysięcy zł). Zyskamy przy tym masywniejszą konstrukcję, co pozwoli na zachowanie stabilności sprzętu w trudniejszych warunkach terenowych.