Jaki statyw do aparatu najlepszy? Ranking TOP12 ze statywami fotograficznymi! [Poradnik]

Astronomia: Sprzęt obserwacyjny 20 0

Statyw przeznaczony do stabilizacji aparatu to niezbędne narzędzie dla profesjonalnego fotografa, dzięki któremu może on odkrywać różnorodne style oraz poszerzać możliwości twórcze, doskonaląc przy tym technikę i swój warsztat pracy – zarówno podczas robienia zdjęć, jak i w czasie filmowania. Z korzyści wynikających z posiadania takiego stabilizatora chętnie czerpią również amatorscy pasjonaci fotografii, w tym entuzjaści obserwacji przyrody i nocnego nieba w warunkach niedostatecznego oświetlenia.

Wybór konkretnego statywu do naszego aparatu może się okazać dość trudnym i skomplikowanym zadaniem, biorąc chociażby pod uwagę, jak wiele różnych typów i możliwości mamy do wyboru. Z jednej strony statyw to bardzo proste narzędzie zapewniające stabilność urządzenia wykorzystywanego do fotografowania, gdy używamy go w wymagających warunkach.

Z drugiej strony przy wyborze statywu bierze się pod uwagę wiele istotnych czynników i kryteriów:

  • Jak wysoki i stabilny powinien być?
  • Jaka powinna być jego waga?
  • Jaki maksymalny ciężar może utrzymać?
  • Ile powinniśmy przeznaczyć na zakup statywu fotograficznego?

To tylko niektóre z pytań, które mogą pojawić się, gdy zastanawiamy się nad jego zakupem.

Stając przed koniecznością wyboru możliwie jak najlepszego statywu do aparatu fotograficznego warto skorzystać z podpowiedzi oraz wskazówek, które pozwolą określić nasze potrzeby i wymagania co do samego sprzętu. Polecamy również zapoznać się z poniższymi zestawieniami i poradnikiem zakupowym.

Jakie informacje znajdziemy w publikacji?

Statywy do aparatu – Ranking 12 najlepszych

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2023 ]

Prezentujemy statywy na aparaty fotograficzne, które są najchętniej kupowane. Zestawienie obejmuje TOP12 modeli.

4 #  Panasonic DC-G100V Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100 + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + statyw DMW-SHGR1 (4K 30p/FHD 60p, Hybrid I.S.), cz

Panasonic DC-G100V Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100 + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + statyw DMW-SHGR1 (4K 30p/FHD 60p, Hybrid I.S.), cz Najniższa Cena Online DC-G100V Nowa jakość treści Wysoka jakość obrazu i dźwięku połączona z prostą obsługą i kompaktową, praktyczną obudową. To jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy (DSLM) wykonany z myślą o twórcach. Funkcje Wypróbuj aparat zaprojektowany specjalnie dla twórców. Ten kompaktowy zestaw ma wszystko. Znakomita jakość video 4K/30p i FHD/60p. Nieskomplikowane nawiązywanie połączenia ze smartfonem. Funkcje kreatywne. Zabierz go wszędzie i używaj, kiedy chcesz! Filmowanie w ruchu — bez poruszenia. Każdy miłośnik podróży rejestruje dużo materiałów w miejscach, które odwiedza. Dlatego wyposażyliśmy model LUMIX G100 w 5-płaszczyznowy system HYBRID I.S.* W połączeniu z obiektywem LUMIX G gwarantuje on rewelacyjną stabilność obrazu podczas pracy. Funkcja rozpoznawania twarzy umożliwia nagrywanie niebanalnych tworzyw dźwiękowych. Wewnętrzny mikrofon obsługuje technikę OZO Audio firmy Nokia. Dzięki rozpoznawaniu twarzy zasięg i kierunek nagrywania są automatycznie dostosowywane, tak żeby uzyskać fantastyczny dźwięk bez zewnętrznego mikrofonu. Wszystko wyraźne — Twoja twarz i tło. Tryb selfie wideo sprawdza się wspaniale. Automatycznie utrzymuje ostrość twarzy i tła w trakcie nagrywania. Pomysłowe uatrakcyjnianie materiałów na wideoblog. Wyraź siebie, korzystając z interesujących efektów! W rozdzielczości FHD można zastosować maksymalnie 4-krotne spowolnienie tempa nagrywania i maksymalnie 8-krotne jego przyspieszenie, co potęguje efekt dramatyczny, komediowy czy też inne zamierzone wrażenia. Dowolnie komponuj kadry. Monitor można obrócić o dowolny kąt w zakresie 180°, co nadzwyczajnie się sprawdza w przypadku filmowania siebie w trybie autoportretu. Rejestrowanie pod pokaźnym i małym kątem? To żaden problem. Dzięki rozdzielczości 1840 tys. Punktów obraz jest znakomicie widoczny choćby w jasnym świetle słonecznym. Szereg przydatnych funkcji ułatwia nagrywanie materiałów video. Ergonomiczne funkcje upraszczające pracę videoblogerów. Funkcja pionowego nagrywania filmów genialnie pasuje do nagrań odtwarzanych na smartfonach. Dzięki wskaźnikowi ramkowemu REC wiemy bez dwóch zdań, czy w danym momencie nagrywamy, czy nie. Wyśmienita jakość obrazów o rozdzielczości 20,3 MP. Pokaźna matryca MOS bez filtra dolnoprzepustowego. Wyjątkowy obiektyw z linii LUMIX G. A efekty? świetna jakość obrazu w bezlusterkowym aparacie cyfrowym (DSLM) i widocznie więcej. Przystępne przesyłanie fotografii na smartfon. Wystarczy tylko nacisnąć przycisk wysyłania obrazu (smartfon) i gotowe. Komunikację zagwarantuje parowanie w technice Bluetooth®. Wykonuj ujęcia przy pomocy tego nieznacznego akcesorium, zachowując swobodę poruszania się. To uchwyt. To statyw. To DMW-SHGR1*. Śladowe i lekkie akcesorium do realizowania ujęć w ruchu lub z obfitej odległości. Jest wyekwipowane w przyciski nagrywania, zatrzymywania nagrywania, migawki i uśpienia. Specyfikacja kanon systemu Mikro Cztery Trzecie 20,3 megapiksela Stabilizacja Hybrid I.S. W 5 osiach (stabilizator obrazu) OZO Audio Funkcja nagrywania wideo 4K V-Log L Wyświe...

5 #  Statyw Manfrotto Mini PRO (MT190CXPRO4) Darmowy odbiór w 20 miastach!, MT190CXPRO4

Statyw Manfrotto Mini PRO (MT190CXPRO4) Darmowy odbiór w 20 miastach!, MT190CXPRO4 Najniższa Cena Online MANFROTTO seria 190 Funkcjonalność statywu może być jeszcze większa linia statywów 190 ma zwartą konstrukcję, a każdy z nich charakteryzuje komfort transportowania. System blokowania nóg "QPL zezwala na zwolnienie ruchem jednej ręki, wszelkich trzech blokad a zacisk jest solidny i pewny. kolekcja 190 posiada mechanizm ustawienia kolumny z pozycji pion-poziom, zwalniając blokadę jedynie jednym palcem (z wyjątkiem modelu MT190X3). W dodatku osiągalne jest jej obracanie o 360 stopni, niezależnie od tego czy jest umieszczona pionowo czy poziomo. Gdy nie jest stosowana, kompletnie chowa się w jarzmie statywu skracając jego długość. W połączeniu z w całości płaską płytą kolumny centralnej statyw posiada jeszcze bardziej zwartą budowę. Podobnie jak w wyższych modelach, seria 190 wyposażona jest w gniazdo "Easy Link, umożliwiając podczepienie dodatkowych akcesoriów (lamp, giętkich ramion itp). Statywy linii 190 dostępne są w wersjach stworzonych z włókna węglowego albo aluminium. Linia ta łączy wysoką funkcjonalność z niewielkimi wymiarami. Przeznaczenie statywu Manfrotto 190CXPRO4 190CXPRO4 to 4-sekcyjny statyw tworzony z włókien węglowych. asygnowany zarówno do użytku w studio jak i terenie. Łączy w sobie właściwości mobilności, takie jak nad wyraz niska waga, znikome oraz wysokiej wytrzymałości (udźwig do 7 kg). Dodatkowe funkcje, takie jak złącze Easy Link czynią z niego statyw nie tylko foto czy videow dodatku jako rewelacyjne rozwiązanie do mocowania akcesoriów. cechy statywu Manfrotto 190CXPRO4 4-sekcyjne nogi z włókien węglowych Nogi statywu wytwarzane zostały z włókien węglowych i składają się z 4 sekcji o średnicach 24.8. 20.4. 16 mm. Pozwoliło to na zachowanie wysokiej stabilności przy zminimalizowaniu wagi i rozmiarów. Dzięki takiemu rozwiązaniu statyw jestnad wyraz wytrzymały, jego maksymalne obciążenie wynosi aż 7 kg. System Q90 Cechą eksponującą kolekcję 190 jest możliwość przełożenia kolumny centralnej do pozycji poziomej i to używając wyłącznie jednego przycisku. ponadto kolumna ta, może być obkręcana o 360 poziomów. Kolumnę centralną można również przełożyć o 180 stopni, tak żeby głowica znajdowała się pod spodem. Dzięki czemu statyw znajduje wykorzystanie w wielu dziedzinach fotografii. Na czas transportu kolumna w pełni chowa się w jarzmie statywu, tak aby zminimalizować jego długość. 4-kąty blokowania nóg 4-stopniowa blokada kąta rozstawienia nóg umożliwia ustawienie statywu niemal w każdej pozycji także na nierównym podłożu. Nogi mogą być niezależnie blokowane pod kątem 25, 46, 66, 88 stopni. Tak,rewelacyjnie przystosować się do otoczenia. Maksymalne rozstawienie nóg także fotografowanie z wyjątkowo niskiej wysokości - 8 cm. szybkie rozstawianie nóg dzięki funkcji QPL Funkcja Quick Power Lock umożliwia szybkie rozłożenie i przypasowanie nóg statywu. Specjalna kompozycja mechanizmu rozszerza komfort korzystania z funkcji QPL. równocześnie technika ta gwarantuje bezpieczeństwo zamontowanego sprzętu. Nogi statywu są istotnie stabilne, a także pewnie blokowane. Uchwyt Easy Link Statyw nowoczesny uchwyt Easy Link pozwalający na zamontowanie najróżniejszych akcesoriów dodatkowych, takich jak np. lampa błyskowa, lampa zewnętrzna lub urządzenie mobilne. Wykorzystania uchwytu Easy Link są praktycznie nieograniczone. Zaimplementowana poziomnica zaimplementowana w kolumnę centralną poziomnica pozwala na ustawienie dokładnego kadru, niezależnie od tego w jakiej pozycji ustawione są nogi statywu. Położenie poziomnicy można regulować, tak by korzystanie z niej było wygodne w każdej sytuacji. Pozostałe informacje techniczne statywu 190CXPRO4: Wysokość maksymalna: 160 cm Wysokość maksymalna przy wsunietej kolumnie centralnej: 135 cm Maksymalne obciążenie: 7 kg Waga statywu: 1.65 kg Śruba mocująca do głowicy: 3/8 cala Statyw pozostał stworzony we Włoszech. nawet 10 lat gwarancji towar objęty jest 24 miesięczną gwarancją, jednak może być ona przedłużona do 10 lat po rejestracji na stronie polskiego dystrybutora. Dopełniające źródła informacji Różnice w poszczególnych seriach Statywy kolekcji 190 - porównanie O firmie Manfrotto Szybkozłączki w statywach Manfrotto Jak czytać oznaczenia w prod. Manfrotto Katalog artykułów Manfrotto Opis poszczególnych linii statywów
  • Producent Manfrotto 

12 #  Benro Statyw slim travel fsl09an00 (6931747310111)

Benro Statyw slim travel fsl09an00 (6931747310111) Najniższa Cena Online Statyw Benro slim FSL09AN00 aluminium E fektowny niebieskilinii Bero SLIM uwydatnia ją na rynku statywów. Linia Benro SLIM pozostała powiększona o trzy świeże modele, dzięki temu jest jeszcze bardziej atrakcyjna dla klientów. Istnieją dzisiaj dwa warianty kompaktowych statywów podróżnych SLIM Travel (z nogami składanymi do tyłu, dzięki temu statyw osiąga wymiar kompaktowy w czasie podróży) oraz nowy model do nagrań video, który jest zaopatrzony w popularną głowicą wideo Benro S2. Modele SLIM Travel dostępne są w wersji aluminiowej lub z włókna węglowego. SLIM Travel ma wyjmowaną nogę, którą można przymocować do środkowej kolumny, aby utworzyć monopod. Obie wersje kolekcji Travel SLIM mają kompaktową głowicę N00. Aluminiowa głowica kulowa ma pokrętło regulacji każdego zamka dla nieskomplikowanej obsługi. Kolumna centralna statywu ma regulację wysokości i odkręcany hak do zawieszenia uzupełniającego obciążenia. Statywy video Benro SLIM zaopatrzone są w blokady magnezowe zapewniające 3 pozycje nachylenia nóg, a każda z nich może być ustawiona indywidualnie. Zachowanie właściwego poziomu jest proste dzięki zainstalowanym poziomicom równocześnie na ramieniu statywu jak i na głowicy. Płytki mocujące są kompatybilne z systemem Arca-Swiss i zapewniają bezpieczną i zrównoważoną instalację aparatu na statywie. W pakiecie ze statywem jest asygnowany pokrowiec. dane techczniczne: Maksymalna wysokość 130 cmMaksymalna wysokość bezkolumny środkowej 103,5 cmMin. Wysokość 31,5 cmwaga 1,2 kgobciążenie 4 kgMateriał: aluminium
  • Producent Benro 

Zastosowanie statywu fotograficznego

  • zwiększenie ostrości i głębi zdjęć, trzymając aparat nieruchomo w warunkach słabego oświetlenia podczas korzystania z długich czasów otwarcia migawki;
  • ustawienie ciężkiego sprzętu fotograficznego, takiego jak np. długie teleobiektywy;
  • polepszenie jakości zdjęć, przy utrzymaniu niskiej czułości ISO aparatu;
  • kontrolowanie kompozycji poprzez precyzję kadrowania;
  • wykonywanie zdjęć HDR i panoramicznych, które wymagają dokładnie takiego samego kadrowania i precyzji;
  • fotografowanie obiektów nocnych, takich jak Księżyc, planety, gwiazdy itp., a także wykorzystanie światła zastanego do fotografii krajobrazu i architektury;
  • tworzenie autoportretów za pomocą timera aparatu;
  • fotografowanie maksymalnych zbliżeń kwiatów, owadów, ptaków itp., przy zachowaniu możliwie jak najlepszej ostrości detali;
  • fotografowanie pod bardzo niewygodnym w przypadku obsługi ręcznej kątem;
  • nagrywanie filmów wolnych od wibracji lub płynne obracanie i pochylanie w czasie nagrywania video.

Wybieramy tani statyw do aparatu

Jeżeli potrzebujemy statywu na potrzeby stabilizacji obrazu telefonu, prostej i małej kamery, albo taniego aparatu cyfrowego, wówczas z powodzeniem możemy zainteresować się budżetowymi statywami fotograficznymi, które są oferowane w kwocie kilkunastu lub kilkudziesięciu zł. Nie jest to rozwiązanie rekomendowane na potrzeby wykorzystywania go przy mocowaniu ciężkiego i drogiego sprzętu – przede wszystkim ze względu na zastosowane materiały wykonania (chociażby konstrukcja z tworzywa sztucznego), niewielką wagę statywu, ograniczone możliwości ich wykorzystania itp. Zalecane jest stosowanie zasady 1/3 – jeżeli nasz aparat lub kamera mają wartość około 300 zł, wówczas powinien wystarczyć nam statyw oferowany w cenie do 100 zł.

Gdzie zatem sprawdzi się budżetowy statyw do aparatu? Przede wszystkim przy korzystaniu z niego w komfortowych warunkach domowych, przy bardzo dobrej bezwietrznej pogodzie, najlepiej taki wyposażony w poziomicę. Tanie uniwersalne statywy i mini statywy do dobry sprzęt do nauki i rozwijania swoich umiejętności w fotografowaniu i filmowaniu – nie tylko przy pomocy telefonu, ale również podstawowego aparatu cyfrowego.

[TOP7] Najtańsze Statywy do aparatu [Ranking]

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2023 ]

Prezentujemy proponowane bardzo tanie propozycje statywów na aparaty fotograficzne, z modelami uszeregowanymi rosnąco wg ceny (od najtańszych).

2 #  Esperanza Statyw do aparatu fotograficznego z poziomicą 110 cm cedar (5901299902714)

Esperanza Statyw do aparatu fotograficznego z poziomicą 110 cm cedar (5901299902714) Najniższa Cena Online Statyw do aparatu fotograficznego z poziomicą 110 cmGadżet, który niewątpliwie przyda się każdemu fotografowi!Jeżeli jesteś fotografem, który często wybiera pracę w plenerze to bez dwóch zdań jedną z tych rzeczy, bez których się nie ruszasz jest statyw...Oferowany przez nasz artykuł jest niezwykle lekki i trwały w dodatku jego wysokość zintegrujesz do własnych potrzeb.Nowy, wysokiej jakości statyw fotograficzny 110 cm z poziomicą - gadżet rewelacyjny dla każdego fotografa!nadzwyczajny równocześnie do pracy w domu, w studiu jak i w plenerze.asygnowany dla osób początkujących, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fotografią jak i dla profesjonalistów, którzy cenią sobie wygodę, a także komfort.Statyw wytworzony pozostał z wysokiej jakości aluminium dzięki czemu znamionuje się ogromną trwałością i niepodatnością na uszkodzenia a jednocześnie jest niesłychanie lekki.wygodne, wysuwane nogi oraz uchwyty mocujące pozwalają momentalnie ustawić statyw na optymalnej wysokości i przypasowanie go do własnych potrzeb.Urządzenie zaopatrzone zostało w uniwersalny gwint 1/4 pasujący do wszystkich aparatów i kamer.Ruchoma głowica statywu zagwarantuje wykonanie perfekcyjnych zdjęć w pionie.Podłużna poziomnica znajdująca się w głowicy zezwala na skrupulatne wypoziomowanie aparatu.na dodatek w komplecie znajduje się specjalny, solidny i wytrzymały nylonowy pokrowiec na statyw, który pokaźnie ułatwi Ci jego przechowywanie i przenoszenie.świetny pomysł na prezent dla początkującego fotografa!atuty towaru:- artykuł nowy, wysokiej jakości;- wytwarzany z najkorzystniejszych materiałów;- materiał: aluminium;- materiał pokrowca: nylon;- statyw fotograficzny;- wyśmienity do aparatów fotograficznych, kamer video, laserowych sprzętów pomiarowych, dalmierzy itp;- uniwersalny gwint 1/4 nadaje się do wszystkich modeli kamer, a także aparatów;- wyposażony w ruchomą głowicę;- funkcja starannego wypoziomowania aparatu;- dedykowany do pracy w domu, w studiu i w plenerze;- płynna regulacja wysokości;- progresywny design;- estetyczne wykonanie;- mocna, wytrzymała i stabilna konstrukcja;- lekki;- prosta obsługa;- rewelacyjny pomysł na podarunek dla początkujących fotografów;- w zestawie praktyczny pokrowiec upraszczający przechowywanie i przenoszenie statywu.Specyfikacja technologiczna:- zaopatrzony w wysuwaną kolumnę;- ma poziomicę;- gumowane zakończenie nóg;- ilość nóg: 3;- maksymalna wysokość: 1060 mm;- niewielka wysokość: 360 mm;- długość po złożeniu: 36 cm;- maksymalny udźwig: 3 kg;- waga: 0,5 g;- kolor: srebrno-czarny;W pakiecie znajduje się:- statyw;- pokrowiec na statyw;Całość zapakowana w solidne, estetyczne, oryginalne pudełko....
  • Producent ESPERANZA 

5 #  Camrock M130 - produkt w magazynie - szybka wysyłka! (2001115013013)

Camrock M130 - produkt w magazynie - szybka wysyłka! (2001115013013) Najniższa Cena Online Camrock M130 to świetny monopod dla osób oczekujących znikomej wagi i znacznej wytrzymałości. Wyprodukowany jest z lekkiego aluminium, waży jedynie 360 g i zapewnia dużą stabilność.Monopod składa się z czterech sekcji. Jego wysokość maksymalna wynosi aż 171 cm, natomiast po złożeniu mierzy on jedynie 54 cm. Takie parametry gwarantują komfort pracy wysokim osobom i ułatwiają transport w czasie wędrówki.M130 jeszcze gumową, antypoślizgową stopkę z chowanym kolcem, która zwiększa stabilność monopodu na rożnego rodzaju powierzchniach. Miękka, piankowa rękojeść i pasek na nadgarstek zapewniają pewny uchwyt i komfortowe wykorzystywanie.Gwint statywowy męski 1/4 cala, w jaki został wyposażony monopod Camrock M130, pozwala na bezpośrednie zainstalowanie na nim aparatu, kamery albo dopełniającej głowicy. Specyfikacja model: monopod Camrock M130materiał wykonania: aluminium oraz tworzywo sztucznemaksymalne obciążenie: 4 kgwaga: 0,36 kgmaksymalna wysokość robocza: 171 cmniewielka wysokość robocza: 54 cmilość sekcji: 4mocowanie: gwint statywowy męski 1/4 calawygodna, piankowa rękojeść ze smyczą na nadgarstekgumowa, antypoślizgowa stopka z chowanym kolcemkolor: czarny Kompatybilność aparaty, kamery, a także głowice z gwintem statywowym męskim 1/4 cala (możliwość użycia adaptera 3/8 cala) Zawartość zestawu monopod Camrock M130pokrowiec z paskiem na ramię Gwarancja 2 lata (gwarancja producenta)
  • Producent Camrock 

7 #  Kostka do statywu star 55-63 marki Hama

Kostka do statywu star 55-63 marki Hama Najniższa Cena Online This has been designed to work specifically for use with the Hama Star 61, 62 i 63 Series of Compact Camera tripods. This Quick Release Plate with a 6.4 mm/1/4" oraz aplikacjami obsługującymi architekturę and a Video locating pin is not Simply something to replace one that has been Lost or misplaced during a Trip. It is also an exceptionally useful Accessory that allows a photographer or photographers to have a Number of Cameras with these attached Ready to be attached to the Star 61, 62, 63 Tripod of your choice AS required. On a Holiday this is a great way to Save baggage żeby Sharing 1 Tripod between a Number of People and Simply having spare Quick Release Plates, One for each Camera that may be used. There is no more Time consuming unscrewing and screwing of the Camera Numer artykułu: przybliżone rozmiary: [szer./wys the Plate, losing Time and perhaps that Shot of a Lifetime. Simply slot the Second Camera Numer artykułu: przybliżone wymiary: [szer./wys the Tripod, Lock IT into place and off you go to Take more pictures, perhaps having replaced a karmienia Camera with a Video or VICE Versa. If you Own one of these Hama Star 61, 62-lub 63-tripods, can you really afford not to have at least one spare Quick Release Plate in your na sprzęt Bag? wymiary: 60 x 50 mm Weight: 36 G Mount: 1/4" (6.4 mm) Model: Funkcja Quick Connect For EASE of Cameras zmieniającym się on your Tripod Allows more than one Camera to be used with a Tripod
  • Producent Hama 

Wybieramy zaawansowany statyw do aparatu

W pełni profesjonalne statywy fotograficzne to wydatek rzędu kilku, a nawet przeszło kilkunastu tysięcy zł. To w zasadzie zaawansowany system stabilizacji aparatu, dzięki czemu uzyskujemy doskonałe wsparcie urządzenia, zapewniając sobie bardzo wysoki komfort operowania obrazem w trakcie robienia zdjęć i filmowania.

W statywach do aparatu z wyższej półki mamy masywną, stabilną i wykonaną z odpowiednich jakościowo materiałów obudowę, z licznymi udogodnieniami i rozwiązaniami wpływającymi na jakość fotografowania. Nogi oraz głowica mogą być wykonane z aluminium lub stali nierdzewnej. Nowoczesne i w pełni profesjonalne platformy statywowe pozwalają z reguły na montaż sprzętu fotograficznego o wadze przynajmniej do 25 kg (niekiedy nawet i więcej).

[TOP7] Najdroższe Statywy do aparatu [Ranking]

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2023 ]

Prezentujemy proponowane bardzo drogie propozycje statywów na aparaty fotograficzne, z modelami uszeregowanymi malejąco wg ceny (od najdroższych).

2 #  Fotopro Statyw eagle e-6l - czarny (6944326359067)

Fotopro Statyw eagle e-6l - czarny (6944326359067) Najniższa Cena Online Statyw Fotopro Eagle E-6L wyposażony w niepowtarzalną gimbalową głowicę to wspaniały wybór dla osób fotografujących dziką przyrodę, wydarzenia sportowe, malownicze krajobrazy lub gwiaździste niebo. Jego maksymalny udźwig wynosi aż 15 kilogramów, dzięki temu bez trudu zainstalujesz na nim długie teleobiektywy i fachowe lustrzanki. Produkowana z włókna węglowego, stopu magnezu i aluminium budowa jest solidna i wytrzymała, a przy tym niesamowicie lekka. Dokładna głowica gimbalowa to gwarancja płynnego panoramowania i dynamicznego podążania za filmowanymi lub fotografowanymi obiektami. Montaż w standardzie Arca-Swiss ułatwi codzienną pracę z aparatem, a podwójne blokady sprawią, iż przypadkowe wysunięcie aparatu z szyny montażowej nie będzie osiągalne. Do zestawu z modelem Eagle E-6L dołączono szereg akcesoriów, które podniosą komfort pracy. Nie zabrakłofachowego pokrowca zapewniającego pełną ochronę i wygodny transport statywu. Główne parametry towaru perfekcyjny do fotografii sportowej, przyrodniczej i astrografiiwytrzymała budowa z włókna węglowegomaksymalny udźwig aż do 15 kilogramów160 cm maksymalnej wysokości roboczejskrupulatna głowica gimbalowa z płytką prędkiego konstrukcji Arca-Swisspłynne panoramowanie i podążanie za fotografowanym albo filmowanym obiektemwbudowana poziomicadoskonały do pracy z sporymi teleobiektywamipotężne kolce umożliwiające wygodną pracę na twardym podłożumożliwość rozłożenia statywu "na płasko"profesjonalny futerał w komplecie i uzupełniające akcesoria Dzika przyroda, krajobrazy, astrografia Fotopro Eagle E-6L to doskonały towarzysz podróży, niezależnie od tego, czy fotografujesz wydarzenia sportowe, ptaki, albo dzikie zwierzęta, polujesz na unikalne konstelacje gwiazd lub uwieczniasz zapierające dech w piersiach widoki z górskich szlaków. Wyjątkowa gimbalowa głowica pozwoli szybko i wygodnie ustawić aparat w optymalnej pozycji. Z jej pomocą sprawnie zmienisz kadr, gdy fotografowany obiekt będzie poruszał się po niebie, wędrował przy samej ziemi lub wyłaniał z oddali, gdzieś na linii horyzontu. Dzięki wbudowanej poziomicy i wygodnej regulacji kulowego mechanizmu, na którym zainstalujesz dokładną gimbalową głowicę, możesz w każdej chwili poprawić ujęcie, bez konieczności regulowania długości każdej z nóg osobno. Gotowy do pracy w ciągu kilku sekund Czterosekcyjne nogi blokowane są przy pomocy bezawaryjnego i prędkiego w użyciu systemu zacisków. Takie rozwiązanie pozwoli w ciągu kilku sekund precyzyjnie dostosować ich długość do bieżących potrzeb. Trójstopniowy system nachylenia umożliwia wygodne i jednostajne rozstawienie statywu, niezależnie od ukształtowania podłoża. Użycie gimbalowej głowicy w modelu Fotopro Eagle E-6L pozwoliło kompletnie usunąć wysuwaną kolumnę centralną. Dzięki temu statyw można wygodnie rozłożyć niemal przy samej ziemi, umożliwiając wykonanie fotografii i nagrywanie filmów z nad wyraz niskiej perspektywy. rewelacyjny dla obfitych teleobiektywów Statyw Fotopro Eagle E-6L z głowicą gimbalową zagwarantuje wygodną pracę z ciężkimi zestawami fotograficznymi obejmującymi fachowe lustrzanki i długie teleobiektywy (np. 600 albo 800 mm). Specyficzny mechanizm pozwala nie tylko na regulację obrotu w 360 poziomach, lecz także ustawienie adekwatnego pochyłu, co nieprzeciętnie sprawdzi się w trakcie robienia zdjęć gwiaździstego nieba lub prób uchwycenia ptaków w locie. Precyzyjne przypasowanie ułożenia poszczególnych osi pozwala wyważyć sprzęt w taki sposób, że niemal w ogóle nie odczujesz jego ciężaru w trakcie pracy! Model Eagle E-6L zapewni Ci precyzję działania znaną z topowych głowic olejowych, gwarantując jednocześnie komfort i swobodę pracy w stylu głowic kulowych. Pokochasz tę nieszablonową konstrukcję od pierwszego wykorzystania! precyzyjna regulacja i wygodna obsługa postępowa głowica gimbalowa wspiera kanon Arca-Swiss. W komplecie odszukasz konkretną płytkę montażową, która pozwoli szybko i wygodnie przygotować się do pracy ze sprzętem filmowym lub fotograficznym. Dzięki systemowi podwójnej blokady Twój aparat albo obiektyw zainstalowane na statywie będą za każdym razem bezpieczne.kompletnie zdjąć płytkę z wybranej szyny, musisz nacisnąć specjalny przycisk. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzęt nie zsunie się choćby wtedy, gdy znacząco poluzujesz pokrętło. Na każdej z osi odnajdziesz na dodatek staranne podziałki. Takie rozwiązanie pozwoli dokładnie zaplanować ruch, w sytuacji realizacji tworzyw oraz określić podział kadru podczas tworzenia rozbudowanych panoram składających się z kilku zdjęć. To jednak nie wszystko. Statyw Fotopro Eagle E-6L pozwoli dodatkowo na komfortowe wykonywanie szwenków i panoram, które uświetnią Twoje materiały wideo. Dzięki załączonej do zestawu rączce skrupulatnie wykonasz określony ruch kamery lub aparatu dbając o płynność i brak jakichkolwiek wstrząsów! jednostajne kadry na każdym podłożu Nazwa "Eagle" to nie tylko nawiązanie do majestatycznych ptaków, które można w komfortowy sposób obserwować przy pomocy statywu z oryginalną gimbalową głowicą. Nogi trójnogu zakończone są zakrzywionymi jak u orła pazurami. Potężne kolce wbiją się w ubitą ziemię, wieczną zmarzlinę i twardą jak skała pokrywę lodowca, gwarantując posągową stabilność w niemal każdych warunkach. Dodatkowo w pakiecie z modelem Fotopro Eagle E-6L wynajdziesz dwa komplety gumowych nakładek na stopki. Zabezpieczą one bardziej delikatne podłoże przed ostrymi kolcami, sprawiając równocześnie, że statyw nie będzie się ślizgał. Jeśli zależy Ci na jeszcze obszerniejszej stabilności, skorzystaj z wysuwanego haka i zawieść na nim swój plecak lub specjalny obciążnik. mistrzowski futerał Niech nie zwiedzie Cię specyficzny kształt pokrowca, który kojarzy się bardziej ze skrzypcami albo ukulele, niż ze sprzętem fotograficznym. Producent Fotopro zadbała o to, żeby Twój Fotopro Eagle E-6L czuł się w transporcie jak gwiazda muzyki najwyższego formatu. Wzmacniane ścianki wzmocnione gąbkowym wypełnieniem całkowitą ochronę statywu i przechowywanych akcesoriów. We wnętrzu futerału wynajdziesz jeszcze dużo przegródek zezwalających zachować porządek i usprawnić codzienną pracę. Futerał wyekwipowano także w regulowany pasek i miękką poduszeczkę, które sprawią, iż wielogodzinne wędrówki z Fotopro Eagle E-6L na ramieniu będą czystą przyjemnością. A jeśli wolisz podróże samolotem, z pewnością docenisz taśmę umożliwiającą wygodny montaż futerału na wysuwanej rączce od walizki. Dołącz do rodziny #fotopropolska Wyruszając w niesamowitą podróż całkowitą niepowtarzalnych kadrów i ujęć, nie zapomnij zabrać ze sobą prawidłowego statywu. Podziel się z nami swymi wyśmienitymi zdjęciami i filmami, oznaczając nas na Facebooku oraz Instagramie. Do zobaczenia na szlaku! Specyfikacja model: Fotopro Eagle E-6Lmateriał wykonania: włókno węglowe, stopy magnezu i aluminiummaksymalne obciążenie statywu: 15 kgmaksymalne obciążenie głowicy: 10 kgniewiele znacząca wysokość robocza: 9,8 cmmaksymalna wysokość robocza: 160 cmwysokość w pozycji transportowej: 50 cmliczba sekcji nóg: 5średnice sekcji nóg: 2,8 cm, 2,5 cm, 2,2 cm, 1,9 cm, 1,6 cmwaga statywu: 1,4 kgrodzaj głowicy: gimbalowawaga głowicy: 1,03 kgrozmiary głowicy: 27,8 x 19,5 x 15 cmmocowanie głowicy za pomocą śruby 3/8" albo 1/4"przeciwpoślizgowe nakładki na stopki statywukolcehakkolor: czarny Zawartość zestawu statyw Fotopro Eagle E-6Lgłowica gimbalowa Fotopro E-6Hdostosowywany zacisk montażowy Fotopro LH-10Bpłytka montażowa Fotopro HG-30rączka do głowicywelurowe etui na rączkęfuterał na statyw i akcesoria z pasem naramiennym2 klucze imbusowe2 adaptery gwintu (redukcja z 3/8" na 1/4")pakiet zapasowych, gumowych nakładek na stopki statywu
  • Producent Fotopro 

3 #  Panasonic DC-G100V Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100 + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + statyw DMW-SHGR1 (4K 30p/FHD 60p, Hybrid I.S.), cz

Panasonic DC-G100V Lumix aparat dla vlogerów: body DC-G100 + obiektyw H-FS12032 12-32mm, F3.5-5.6 + statyw DMW-SHGR1 (4K 30p/FHD 60p, Hybrid I.S.), cz Najniższa Cena Online DC-G100V Nowa jakość treści Wysoka jakość obrazu i dźwięku połączona z prostą obsługą i kompaktową, użyteczną obudową. To jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy (DSLM) stworzony z myślą o twórcach. Funkcje Wypróbuj aparat zaprojektowany specjalnie dla twórców. Ten kompaktowy komplet ma wszystko. Nieprzeciętna jakość wideo 4K/30p i FHD/60p. Przystępne nawiązywanie połączenia ze smartfonem. Funkcje kreatywne. Zabierz go wszędzie i używaj, kiedy chcesz! Filmowanie w ruchu — bez poruszenia. Każdy miłośnik podróży rejestruje sporo tworzyw w miejscach, które odwiedza. Dlatego wyposażyliśmy model LUMIX G100 w 5-płaszczyznowy system HYBRID I.S.* W połączeniu z obiektywem LUMIX G zagwarantuje on wspaniałą stabilność obrazu w trakcie pracy. Funkcja rozpoznawania twarzy pozwala na nagrywanie atrakcyjnych tworzyw dźwiękowych. Wewnętrzny mikrofon obsługuje technologię OZO Audio producenta Nokia. Dzięki rozpoznawaniu twarzy zasięg i kierunek nagrywania są samoczynnie dostosowywane, tak aby uzyskać fantastyczny dźwięk bez zewnętrznego mikrofonu. Wszystko wyraźne — Twoja twarz i tło. Tryb selfie wideo sprawdza się wspaniale. Samoczynnie utrzymuje ostrość twarzy i tła w trakcie nagrywania. Pomysłowe uatrakcyjnianie materiałów na wideoblog. Wyraź siebie, korzystając z ciekawych efektów! W rozdzielczości FHD można użyć maksymalnie 4-krotne spowolnienie tempa nagrywania i maksymalnie 8-krotne jego przyspieszenie, co potęguje efekt dramatyczny, komediowy czy także inne zamierzone wrażenia. Dowolnie komponuj kadry. Monitor można obrócić o dowolny kąt w zakresie 180°, co nadzwyczajnie się sprawdza w sytuacji filmowania siebie w trybie autoportretu. Rejestrowanie pod wielkim i nieznacznym kątem? To żaden problem. Dzięki rozdzielczości 1840 tys. Punktów obraz jest nadzwyczajnie widoczny choćby w jasnym świetle słonecznym. Szereg przydatnych funkcji usprawnia nagrywanie tworzyw video. Funkcjonalne funkcje ułatwiające pracę videoblogerów. Funkcja pionowego nagrywania filmów idealnie nadaje się do nagrań odtwarzanych na smartfonach. Dzięki wskaźnikowi ramkowemu REC wiemy bez wątpienia, czy w danym momencie nagrywamy, czy nie. Wspaniała jakość obrazów o rozdzielczości 20,3 MP. Szeroka matryca MOS bez filtra dolnoprzepustowego. Nieszablonowy obiektyw z serii LUMIX G. A efekty? nieprzeciętna jakość obrazu w bezlusterkowym aparacie cyfrowym (DSLM) i pokaźnie więcej. Łatwe przesyłanie fotografii na smartfon. Starczy tylko nacisnąć przycisk wysyłania obrazu (smartfon) i gotowe. Komunikację zapewnia parowanie w technice Bluetooth®. Wykonuj ujęcia za pomocą tego niewiele znaczącego akcesorium, zachowując swobodę poruszania się. To uchwyt. To statyw. To DMW-SHGR1*. Niepokaźne i lekkie akcesorium do realizowania ujęć w ruchu lub z znacznej odległości. Jest wyposażone w przyciski nagrywania, zatrzymywania nagrywania, migawki i uśpienia. Specyfikacja kanon systemu Mikro Cztery Trzecie 20,3 megapiksela Stabilizacja Hybrid I.S. W 5 osiach (stabilizator obrazu) OZO Audio Funkcja nagrywania wideo 4K V-Log L Wyświe...

7 #  Statyw Manfrotto Mini PRO (MT190CXPRO4) Darmowy odbiór w 20 miastach!, MT190CXPRO4

Statyw Manfrotto Mini PRO (MT190CXPRO4) Darmowy odbiór w 20 miastach!, MT190CXPRO4 Najniższa Cena Online MANFROTTO linia 190 Funkcjonalność statywu może być jeszcze większa kolekcja statywów 190 ma zwartą konstrukcję, a każdy z nich cechuje komfort transportowania. System blokowania nóg "QPL pozwala na zwolnienie ruchem jednej ręki, wszystkich trzech blokad a zacisk jest konkretny i pewny. seria 190 ma mechanizm ustawienia kolumny z pozycji pion-poziom, zwalniając blokadę tylko jednym palcem (z wyjątkiem modelu MT190X3). Na dodatek realne jest jej obracanie o 360 poziomów, niezależnie od tego czy jest umieszczona pionowo czy poziomo. Gdy nie jest używana, w całości chowa się w jarzmie statywu skracając jego długość. W połączeniu z kompletnie płaską płytą kolumny centralnej statyw ma jeszcze bardziej zwartą budowę. Podobnie jak w wyższych modelach, linia 190 wyekwipowana jest w gniazdo "Easy Link, umożliwiając podczepienie dodatkowych akcesoriów (lamp, giętkich ramion itp). Statywy serii 190 dostępne są w wersjach wykonanych z włókna węglowego lub aluminium. Linia ta łączy wysoką funkcjonalność z niewielkimi wymiarami. Przeznaczenie statywu Manfrotto 190CXPRO4 190CXPRO4 to 4-sekcyjny statyw wytwarzany z włókien węglowych. asygnowany zarówno do wykorzystywania w studio jak i terenie. Łączy w sobie parametry mobilności, takie jak niezwykle niska waga, drobne , a także wysokiej wytrzymałości (udźwig do 7 kg). Uzupełniające funkcje, takie jak złącze Easy Link czynią z niego statyw nie tylko foto czy videow dodatku jako nieprzeciętne rozwiązanie do mocowania akcesoriów. właściwości statywu Manfrotto 190CXPRO4 4-sekcyjne nogi z włókien węglowych Nogi statywu wyprodukowane pozostały z włókien węglowych i składają się z 4 sekcji o średnicach 24.8. 20.4. 16 mm. Pozwoliło to na zachowanie wysokiej stabilności przy zminimalizowaniu wagi i wymiarów. Dzięki takiemu rozwiązaniu statyw jestnad wyraz wytrzymały, jego maksymalne obciążenie wynosi aż 7 kg. System Q90 Cechą akcentującą kolekcję 190 jest możliwość przełożenia kolumny centralnej do pozycji poziomej i to używając jedynie jednego przycisku. w dodatku kolumna ta, może być obkręcana o 360 stopni. Kolumnę centralną można także przełożyć o 180 stopni, tak aby głowica znajdowała się pod spodem. Dzięki czemu statyw znajduje użycie w wielu dziedzinach fotografii. Na czas transportu kolumna kompletnie chowa się w jarzmie statywu, tak aby zminimalizować jego długość. 4-kąty blokowania nóg 4-stopniowa blokada kąta rozstawienia nóg pozwala na ustawienie statywu niemal w każdej pozycji także na nierównym podłożu. Nogi mogą być niezależnie blokowane pod kątem 25, 46, 66, 88 stopni. Tak,świetnie przypasować się do otoczenia. Maksymalne rozstawienie nóg także fotografowanie z niezwykle niskiej wysokości - 8 cm. szybkie rozstawianie nóg dzięki funkcji QPL Funkcja Quick Power Lock umożliwia szybkie rozłożenie i dopasowanie nóg statywu. Specjalna konstrukcja mechanizmu powiększa komfort korzystania z funkcji QPL. równocześnie technologia ta zapewnia bezpieczeństwo zamontowanego sprzętu. Nogi statywu są wyjątkowo stabilne i pewnie blokowane. Uchwyt Easy Link Statyw progresywny uchwyt Easy Link pozwalający na zamontowanie różnorodnych akcesoriów dodatkowych, takich jak np. lampa błyskowa, lampa zewnętrzna lub urządzenie przenośne. Wykorzystania uchwytu Easy Link są praktycznie nieograniczone. Zastosowana poziomnica zaimplementowana w kolumnę centralną poziomnica zezwala na ustawienie skrupulatnego kadru, niezależnie od tego w jakiej pozycji ustawione są nogi statywu. Położenie poziomnicy można regulować, tak żeby korzystanie z niej było komfortowe w każdej sytuacji. Pozostałe dane technologiczne statywu 190CXPRO4: Wysokość maksymalna: 160 cm Wysokość maksymalna przy wsunietej kolumnie centralnej: 135 cm Maksymalne obciążenie: 7 kg Waga statywu: 1.65 kg Śruba mocująca do głowicy: 3/8 cala Statyw pozostał wykonany we Włoszech. nawet 10 lat gwarancji artykuł objęty jest 24 miesięczną gwarancją, jednak może być ona przedłużona do 10 lat po rejestracji na stronie polskiego dystrybutora. Dopełniające źródła danych Różnice w poszczególnych seriach Statywy serii 190 - porównanie O firmie Manfrotto Szybkozłączki w statywach Manfrotto Jak czytać oznaczenia w prod. Manfrotto Katalog towarów Manfrotto Opis poszczególnych linii statywów
  • Producent Manfrotto 

Podobne poradniki i zestawienia sprzętu oraz akcesoriów do obserwacji …


Jak wybrać dobry statyw fotograficzny? [Nasze 10 głównych porad]

Prezentujemy poniżej 10 najważniejszych według naszej opinii kryteriów zakupowych, które warto brać pod uwagę chcąc zakupić możliwie jak najlepszy model statywu do aparatu fotograficznego.

1. Z czego składa się system statywowy?

Zazwyczaj składa się on z następujących części:

  • nogi – zwykle wykonane z aluminium, tworzywa sztucznego, stali nierdzewnej lub włókna węglowego. Najpopularniejsze są oczywiście tripody (statywy z trzema nogami);
  • głowica – część górna, do której przymocowany jest aparat lub obiektyw. Najczęściej spotykane do głowice kulowe lub uchylno-obrotowe;
  • słupek/nóżka centralna – oddzielna noga biegnąca przez środek, pozwalająca na dodatkowe podniesienie głowicy statywu;
  • stopki – w dobrych statywach mamy możliwość zmiany stopek w zależności od tego, czy używamy ich w warunkach domowych, czy też plenerowych.

Najtańsze statywy fotograficzne posiadają nogi ze zintegrowaną, niewymienną głowicą i stopkami, a czasem także słupek centralny, natomiast topowe statywy do aparatu oferują modułowy system, który posiada wymienne nóżki i umożliwia dołączenie osobnej głowicy statywu (często konieczne jest dokupienie jej osobno, pamiętając o kompatybilności ze sprzętem).

2. Zalety i wady statywu do aparatu

+ Zalety statywu

  • ogromny wybór statywów w różnych przedziałach cenowych, w zależności od przeznaczenia, konstrukcji i wielkości;
  • stabilność urządzenia sprawia, że w czasie korzystania z aparatu (szczególnie przy długim naświetlaniu) minimalizujemy efekt drgań, co przekłada się na uzyskanie zdecydowanie bardziej wyraźnego ujęcia;
  • pozycję statywu możemy elastycznie konfigurować (szczególnie w przypadku tych lepszych), ustawiając aparat pod różnym kątem i pozycją, w zależności od preferencji oraz potrzeby;
  • statyw wyposażony w systemy poziomujące pozwoli z wielką dokładnością ustawić aparat, co wpłynie na lepszą precyzję podczas fotografowania;
  • dzięki statywowi możemy znacznie dłużej cieszyć się robieniem zdjęć (nie musimy trzymać ciężkiego aparatu cały czas w rękach), minimalizując przy tym efekt zmęczenia fizycznego.
– Wady statywu

  • spora waga – na rynku są co prawda oferowane lekkie statywy z włókna węglowego, jednakże po zainstalowaniu głowicy z aparatem taka konfiguracja swoje waży;
  • niewygoda – bez względu na to, jak mały jest statyw i czy jest składany, nadal zajmuje on miejsce i często jest niewygodny do noszenia lub podróżowania;
  • kłopoty z jego wykorzystaniem z zatłoczonym miejscu;
  • zaawansowane systemy statywowe to wydatek dobrych kilku tysięcy zł, a nierzadko nawet kilkunastu tys. zł;
  • konfigurowanie statywu wedle własnych preferencji może zająć trochę czasu, w efekcie czego istnieje ryzyko przegapienia najlepszego momentu na zrobienie zdjęcia;
  • ryzyko uszkodzenia aparatu i obiektywu, gdy nieumiejętnie obsługujemy statyw lub jeżeli zakupiliśmy tani i niestabilny model.

3. Maksymalne obciążenie

Odgrywa pierwszoplanową rolę w wyborze odpowiedniego statywu do aparatu. Należy jeszcze przed zakupem zweryfikować wagę naszego sprzętu fotograficznego (wraz z wykorzystywanymi akcesoriami), co będzie podstawą do analizy. W następnej kolejności powinniśmy ocenić, czy w przyszłości będziemy poszerzać nasz asortyment o kolejne dodatki (lub wymienimy cały osprzęt na znacznie cięższy), w efekcie czego nasze obliczenia zostaną skorygowane.

Na potrzeby zakupu dobrego statywu warto brać maksymalną dopuszczalną przez nas wagę sprzętu fotograficznego, jaką możemy zaakceptować, i poszukać tripodów oferujących maksymalne dodatkowe obciążenie przynajmniej 2-krotnie większe. Podczas pracy statyw może być bowiem dodatkowo obciążany np. przez nacisk dłoni konfigurujących jego ustawienia lub przez zamontowanie lampy błyskowej.

4. Wysokość statywu

Statyw powinien być dopasowany do naszego wzrostu, aby w czasie jego konfiguracji oraz późniejszego korzystania nie było konieczności zbytniego schylania, żeby spojrzeć w wizjer aparatu (po umieszczeniu aparatu na statywie wizjer powinien znajdować się na wysokości oczu; jeżeli znajduje się niżej, to ciągłe pochylanie się obniża znacząco komfort fotografowania i filmowania). Szeroki zakres regulacji nóg powinien pomóc w optymalnym dopasowaniu wysokości. Dobrze jest, jeśli sięga wyżej niż poziom oczu, ponieważ zawsze można dopasować nogawki, aby były krótsze.

Z kolei głowica statywu (a konkretnie jej czubek) powinna znajdować się na poziomie naszej szczęki. Jeżeli kupujemy statyw modułowy z oddzielną głowicą, to upewnijmy się, że nogi kończą się mniej więcej na poziomie ramion.

Zalety modułowego statywu docenią zwłaszcza osoby często podróżujące i zabierające w trasę swój sprzęt fotograficzny. Nogi statywu możemy z łatwością zdemontować, w efekcie czego łatwiej będzie go zmieścić w torbie lub plecaku.

5. Waga i konstrukcja statywu

Waga jest istotnym czynnikiem przy wyborze statywu. Jeżeli będzie on zbyt ciężki, wówczas jego mobilność będzie znacznie ograniczona. Najlżejsze statywy wykonane są z włókna węglowego, który jest niezwykle trwały, stabilny i nie rdzewieje. To bardzo dobry jakościowo materiał, na jako możemy sobie pozwolić, jednakże jest też odpowiednio drogi.

Alternatywą może być aluminium, które jest cięższe od włókna węglowego, ale znacznie tańsze (większość budżetowych statywów jest obecnie wykonana z aluminium). Można również zdecydować się na statyw wykonany ze stali nierdzewnej, jednak jest on zwykle używany sporego gabarytowo do sprzętu wideo, co determinuje jego sporą wagę (zbyt ciężki do regularnego użytku).

Waga statywu do codziennego użytku nie powinna raczej przekraczać 3 kg (same nogi, bez głowicy).

6. Nogi i stopy statywu

Nogi statywu występują zazwyczaj w dwóch postaciach – rurowej i pełnej. Wszystkie odnóża statywu wykonane z włókna węglowego mają formę rurową i są wyposażone w gwintowany system blokady typu twist-lock, który je zabezpiecza, natomiast statywy aluminiowe, bazaltowe i stalowe mogą mieć różne formy z blokadą typu flip-lock. W zależności od maksymalnej wysokości statywu, na nogach statywu może znajdować się od 3 do 5 sekcji. Im więcej sekcji, tym statyw będzie wyższy i ogólnie nieco mniej stabilny.

Niektóre zaawansowane statywy pozwalają na wymianę stopek statywowych w różnych warunkach i sytuacjach – wystarczy odkręcić je na spodzie nóg. Istnieją różne rodzaje stopek statywu do użytku wewnątrz pomieszczeń (gumowe lub plastikowe) i do użytku na zewnątrz (metalowe kolce). Jeśli nie planujemy fotografować w trudniejszych warunkach polowych (zmienna pogoda, śliskie podłoże itp.), wówczas standardowe gumowe nóżki dołączone do zestawu powinny wystarczyć.

7. Środkowy słupek w statywie

Niektóre statywy są wyposażone w słupek centralny – pojedynczą nogę umieszczoną na środku statywu, która umożliwia zwiększanie lub zmniejszanie wysokości aparatu poprzez proste przesuwanie słupka centralnego w górę lub w dół. Takie rozwiązane negatywnie wpływa jednak na komfort pracy, szczególnie gdy fotografujemy za pomocą długiego teleobiektywu (słupek powoduje spore i uciążliwe wibracje, a tripod znacznie traci na stabilności). Chcąc z niego korzystać warto opuścić go do poziomu pozostałych nóg, środkowy słupek nie powinien chwiać się na najniższym ustawieniu.

8. Głowica statywu

Jest najważniejszą częścią systemu statywowego, odpowiada za bezpieczne utrzymywanie sprzętu fotograficznego i kontrolowanie ruchu kamery, aparatu itp.. Modułowy system statywowy nie jest dostarczany z głowicą i należy ją kupić osobno.

Wybierając głowicę statywu, zawsze upewnijmy się, że wytrzyma ona co najmniej taki sam ciężar, jaki wytrzymają nogi statywu.

Powszechnie dostępne są następujące typy głowic:

  • głowica uchylno-obrotowa – z pojedynczym uchwytem do ruchu w poziomie lub z dwoma uchwytami do ruchu w poziomie i w pionie. Jest to najpopularniejszy typ głowicy, który jest zwykle wbudowany w tańsze statywy;
  • głowica video – jest to wersja głowicy uchylno-obrotowej, ale stworzona specjalnie do zastosowań wideo. Przyzwoite głowice z płynem wewnątrz (najczęściej olej) są niestety dość drogie, natomiast tanie głowice uchylno-obrotowe na budżetowych statywach nie nadają się do nagrywania wideo;
  • głowica kulowa – posiada tylko jedną kontrolę, która rozluźnia lub zacieśnia chwyt. Są to głowice bardzo elastyczne i umożliwiają płynną pracę, jednocześnie utrzymując bezpiecznie dokręcony aparat lub obiektyw;
  • głowica przekładniowa – podobna do głowicy kulowej, jednak wyposażono ją w przekładnię, która umożliwia oddzielną regulację osi ruchu. Ponieważ mechanizm jest zębaty, regulacje, które można wykonać, są bardziej precyzyjne niż w przypadku głowicy kulowej. Przekładniowe rozwiązanie eliminuje również lekkie ruchy aparatu, które mogą wystąpić podczas dokręcania tradycyjnej głowicy kulowej, co zdarza się nawet w przypadku tych drogich modeli;
  • gimbal head – specjalistyczna głowica do długich i ciężkich obiektywów 300mm+. W porównaniu z głowicami uchylno-obrotowymi i kulowymi, głowice gimbal head doskonale równoważą aparat i ciężki obiektyw, najlepiej nadają się do fotografii dynamicznej i szybkiej akcji. Są bardzo łatwe w użyciu w dowolnym kierunku i nie wymagają dokręcania głowicy przy każdym ruchu aparatu lub obiektywu.

9. System szybkiego zwalniania

Każdy nowoczesny aparat wyposażony jest w gwint na spodzie, który umożliwia przymocowanie go do statywu lub monopodu (ciężkie obiektywy posiadają również podobny gwint na kołnierzu statywu). Ten gwintowany system sprawia, że mocowanie aparatów i obiektywów na statywach jest wyjątkowo niewygodne, ponieważ w celu ich połączenia konieczne jest obrócenie aparatu lub samej konstrukcji statywu. Z tego właśnie względu producenci zdecydowali się na przymocowywane do aparatu lub obiektywu małe zdejmowane płytki, którą następnie można szczelnie zamocować na głowicy, co znacząco zwiększa wygodę montażu.

Tańsze statywy są dostarczane z prostą plastikową płytką, którą można przymocować do dowolnego aparatu lub obiektywu, podczas gdy niektóre droższe głowice statywów są wyposażone w trwalszą płytkę. Najlepszym rozwiązaniem na potrzeby fotografii jest jednak system szybkiego zwalniania Arca Swiss, co stało się raczej standardem wśród producentów i okazało się bardzo skutecznym rozwiązaniem zapewniającym szybką i łatwą obsługę.

W porównaniu do plastikowych płytek, Arca Swiss Quick Release wykonany jest z bardzo mocnego aluminium i pozwala na zamocowanie aparatu lub obiektywu na statywie bez konieczności jego obracania. Płytkę szybkozłącza można pozostawić na stałe w aparacie lub obiektywie, a następnie łatwo wsunąć ją w zacisk. Mechanizm blokujący jest prosty, a jednocześnie bardzo szczelny, co zapewnia pracę bez wibracji i drgań. Sam system nie jest natomiast tani – konieczny jest zakup osobnych płytek do każdego posiadanego aparatu oraz obiektywu.

Zdarza się, że producenci oprócz samych płytek oferują również wymienne kołnierze statywu do obiektywu, wsporniki lamp błyskowych, wsporniki w kształcie litery L i inne akcesoria do szybkozamykacza Arca Swiss. Możemy również zdecydować się na zakup płytek kompatybilnych z tym systemem.

W przypadku głowic video dostępnych jest kilka różnych systemów szybkiego zwalniania, które jednak nawiązują do Arca Swiss. Różnica polega na tym, że po poluzowaniu płytki nie może ona wypaść z głowicy dzięki obecnemu mechanizmowi zabezpieczającemu, aby np. w razie poluzowania pokrętła szybkiego zwalniania nie doszło do upadku aparatu na ziemię lub podłogę.

10. Stabilność statywu

Masywny statyw nie zawsze jest stabilny. Na rynku dostępnych jest wiele systemów statywów, które są ciężkie i trwałe, ale brakuje im niezbędnej stabilności, gdy są używane w różnych warunkach pogodowych. Kiedy statyw jest w pełni rozstawiony, musi wytrzymać nie tylko podmuchy wiatru, ale także sporadyczne uderzenia, które mogą się zdarzyć podczas fotografowania w terenie.

Zawsze należy upewnić się, że aparat i obiektyw mają odpowiednią i zbalansowaną pozycję na statywie, a nie przechylają się przesadnie w jedną stronę, ponieważ w takiej sytuacji można łatwo uszkodzić sprzęt (gdy np. głowica nie jest do końca dokręcona) lub jeśli przód aparatu jest nadmiernie wychylony (szczególnie istotne w przypadku dużych i masywnych konstrukcji).


TOP Statywy fotograficzne w danej cenie

[ Aktualizacja zestawienia - grudzień 2023 ]

Statywy do aparatów uwzględnione poniżej w oparciu o aktywność kupujących oraz ich zainteresowanie produktem, z danymi pozyskanymi ze sklepów internetowych oraz porównywarek cenowych.

Bardzo tani Statyw na aparat do 30 zł


Statyw na aparat do 50 zł


Statyw na aparat do 70 zł


Statyw na aparat do 100 zł


Statyw na aparat do 150 zł


Statyw na aparat do 200 zł


Statyw na aparat do 300 zł


Statyw na aparat do 400 zł


Statyw na aparat do 500 zł


Statyw na aparat do 600 zł


Statyw na aparat do 700 zł


Statyw na aparat do 800 zł


Statyw na aparat do 900 zł


Statyw na aparat do 1000 zł


Statyw na aparat do 1200 zł


Statyw na aparat do 1500 zł


Statyw na aparat do 2000 zł


Statyw na aparat do 2500 zł


Statyw na aparat do 3000 zł


Statyw na aparat do 4000 zł


Statyw na aparat do 5000 zł


Statyw na aparat do 6000 zł


Statyw na aparat do 8000 zł


Statyw na aparat do 10000 zł


Statyw na aparat do 15000 zł


Statyw na aparat do 20000 zł



Podsumowanie

Korzystanie na co dzień ze statywu fotograficznego to wygoda i komfort obsługi aparatu, dzięki czemu nie musimy martwić się o stabilizację obrazu lub filmu video. Proste konstrukcje, które z łatwością możemy zmieścić w kieszeni lub małej torebce, przydadzą się do nauki i doskonalenia warsztatu – głównie w warunkach domowych lub do ustawienia na równej powierzchni. Na potrzeby niezbyt wymagających zdjęć oraz filmowania w zupełności wystarczą na tripody w kwocie do 100-150 zł.

Jeżeli z kolei zajmujemy się fotografią z sposób profesjonalny (artysta, entuzjasta obserwacji, fotograf itp.), wówczas koniecznym będzie zakup solidniejszego statywu do aparatu lub kamery – za kwotę grubo powyżej 1000 zł (niekiedy będzie to wydatek dobrych kilku tysięcy zł). Zyskamy przy tym masywniejszą konstrukcję, co pozwoli na zachowanie stabilności sprzętu w trudniejszych warunkach terenowych.


Inne artykuły astronomiczne i rankingi sprzętu obserwacyjnego



Dodaj opinię